• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Jak poruszać się efektywnie w przestrzeni online promując instytucję? Facebook, Instagram i inne platformy social media oraz inne możliwości i narzędzia.

Jak poruszać się efektywnie w przestrzeni online promując instytucję? Facebook, Instagram i inne platformy social media oraz inne możliwości i narzędzia.

Ważne informacje o szkoleniu

Dzięki udziałowi w zajęciach uczestnicy poznają wiele efektywnych narzędzi do promocji i działań online z naciskiem na Facebooka i Instagrama. Pokażemy również inne ważne i potrzebne działania online. Wśród omawianych zagadnień zwrócimy uwagę również na aktualne trendy promocji w mediach społecznościowych.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Zapoznanie się z możliwościami działań online i umiejętnego połączenia kilku różnych narzędzi do osiągnięcia wyznaczonych celów.

Uczestnicy dowiedzą się jak:

  • Poruszać się w onlin’ie i dobierać narzędzia do konkretnych celów.
  • Tworzyć atrakcyjny i angażujący kontent na FB i Instagramie oraz innych platformach SM.
  • Wykorzystać możliwości każdej wybranej platformy społecznościowej.
  • Umiejętnie wykorzystać inne możliwości działań online.
  • Planować efektywnie działania online.
  • Pisać teksty do Internetu, żeby wpływać na pozycjonowanie strony.
  • Ułatwić sobie działania za pomocą konkretnych aplikacji.

Uczestnicy będą podczas szkolenia wykonywali ćwiczenia na własnych komputerach. W części warsztatowej będziemy ćwiczyć na FB, Canvie, Instagramie przez FB.

zwiń
rozwiń
Program

1. Przegląd bogactwa możliwości i omówienia działań online oraz obowiązujących trendów. 
2. Kto jest Twoim odbiorcą i jak go oczarować? 
3. Facebook i Instagram – jak się w nich poruszać dzisiaj?
• Ważne funkcjonalności fanpage Facebooka (ustawienia, nazwa użytkownika, CTA, informacje) i Instagrama (bio, link, #, nazwa).
• Zasady jakimi aktualnie rządzi się Facebook. Najnowsze trendy 2021.
• Jak wykonać podstawowe grafiki na FB i Insta przy pomocy prostego program Canva?
• Rodzaje postów na FB i ich różne formaty (karuzela, pokaz slajdów). Przegląd i omówienie inspiracji oraz postów ze zdjęciem/zdjęciami, a także video na Instagramie
• Cechy jakimi powinien się odznaczać angażujący post i dlaczego nie wolno zapominać o Relacjach na FB oraz o Insta Story na Instagramie.
• Czym są i do czego służą Messenger Rooms na FB?
• Zalety live i video jako formatów atrakcyjnych dla odbiorców na FB.
• Wykorzystywanie wydarzenia nie tylko do eventów stacjonarnych na FB.
• Zalety płynące z działań na grupach oraz ich tworzenia na FB.
• Dlaczego warto zaglądać do statystyk fanpage na FB i Insta?
• Znaczenie hashtagów na Instagramie, jak je tworzyć, ile powinno ich być, jak ich wyszukiwać.
• Potencjał IGTV.
• Wykorzystanie Creator Studio.
• Wprowadzenie do reklamy płatnej w Managerze Reklam. Cele reklamowe oraz najważniejsze elementy reklamy, która przyciągnie odbiorców na FB i Instagramie.
4. Przegląd innych platform Social Media - Twitter, You Tube, LinkedIn – omówienie ich specyfiki, potencjałów, zalet, możliwych i zalecanych działań oraz najnowszych trendów na 2021 rok.
5. Jak tworzyć teksty do Internetu – budowa tekstu, język, znaczenie nagłówków, tematyka.
6. Recycling treści – sposób na wykorzystanie treści ponadczasowych i oszczędność czasu.
7. Strona www – wizytówka i nasza przestrzeń własna. Aktualizacja, działania.
8. Zestawienie użytecznych aplikacji ułatwiających działania online.
9. Podsumowanie, wnioski i czas na pytania.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy instytucji publicznych, przedstawiciele samorządów lokalnych i organizacji samorządowych, reprezentanci organizacji turystycznych, pracownicy organizacji pozarządowych oraz przedstawiciele lokalnego biznesu: producenci, dystrybutorzy, właściciele firm.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Absolwentka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Nauk Politycznych przy Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowej Szkoły Marketingu i Zarządzania. Specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, trenerka, konsultant marketingowo-biznesowy młodych biznesów oraz mikro i małych firm. Doradza w zakresie marketingu online, w tym mediów społecznościowych i spójności komunikacji w różnych kanałach. Przygotowuje strategie marketingowe online, prowadzi warsztaty dla firm i instytucji państwowych z zakresu funkcjonalności Facebooka oraz narzędzi do promocji online. Pisze artykuły, teksty na strony www. Prelegentka na wydarzeniach dla przedsiębiorców. Pasjonuje się rozwojem osobistym i prowadzi bloga dla przedsiębiorczych kobiet. Moderuje grupę dla kobiet przedsiębiorczych na FB: Wspieramy się w rozwoju i w biznesie i kilka grup lokalnych.

zwiń
rozwiń