• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

JAK PRZEPROWADZAĆ AUDYTY DOSTĘPNOŚCI W JEDNOSTCE? Omówienie szczegółowych pytań audytowych przy badaniu stanu dostępności w jst. Zadania i obowiązki jst dotyczące zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Cele i korzyści
  • Przedstawienie kompleksowej problematyki dotyczącej obowiązków administracji publicznej związanych z realizacją ustaw dotyczących zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami pod względem przeprowadzenia audytu dostępności w jednostce.
  • Wskazanie przykładowych pytań audytowych, procesu koordynacji zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  • Nabycie kompetencji służących realizacji wymogu dotyczącego zapewnienia, jako administracja publiczna, dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w świetle przepisów ustawy z 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  • W trakcie zajęć prowadząca omówi minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez podmiot publiczny.
  • Omówienie przykładowych zarządzeń oraz planu dostępności.

Prowadząca wskaże obowiązki dotyczące:

  • koordynacji w zapewnieniu dostępności osom ze szczególnymi potrzebami,
  • powołania koordynatora ds. dostępności,
  • powstania Rady Dostępności,
  • Funduszu Dostępności.

Podczas szkolenia zostanie wskazany wpływ zmian w przepisach prawnych spowodowany realizacja ustawy o zapewnieniu dostępności, a dotyczących m.in. prawa budowlanego, ustawy o planowaniu przestrzennym, o transporcie zbiorowym, ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.

zwiń
rozwiń
Program

Zapraszamy Państwa na szkolenie, na którym zostaną omówione obowiązki jst i jednostek podległych dotyczące zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w szczególności audyty dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej w oparciu o konkretne, przykładowe pytania audytowe.

Uzyskają Państwo niezbędną wiedzę na temat tego jak prawidłowo monitorować dostępność w jednostce na gruncie ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

PROGRAM:

  1. Podmioty zobowiązane do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  2. Zapewnianie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez podmiot publiczny poprzez uniwersalne projektowanie, racjonalne usprawnienie i dostęp alternatywny. Omówienie pojęć.
  3. Omówienie minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami z zakresu dostępności architektonicznej i komunikacyjno-informacyjnej.
  4. Na czym polega Dostęp alternatywny?
  5. Koordynacja zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
    • jak wyznaczyć koordynatora ds. dostępności
    • zespoły ds. dostępności,
    • zarządzenia – przykłady,
    • zadania koordynatora,
    • jakie podmioty publiczne są zobowiązane do wyznaczenia koordynatora?
    • plan zapewnienia dostępności. ​​​​​​
  6. Audyty dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej. Przykładowe pytania audytowe.
  7. Monitorowanie dostępności:
    • zapewnienie dostępności na podstawie kontroli NIK,
    • obowiązki podmiotów publicznych,
    • popełniane błędy.
  8. Raporty o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
  9. Informowanie podmiotu publicznego o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
  10. Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
  11. Termin zapewnienia dostępności.
  12. Skarga na brak dostępności.
  13. Grzywna w celu przymuszenia do wykonania nakazu zapewnienia dostępności.
  14. Przepisy sektorowe a dostępność:
    • w ustawie z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
    • w ustawie z 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej,
    • w ustawie z 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane,
    • w ustawie z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
    • w ustawie z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
    • w ustawie z 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody,
    • w ustawie z 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym,
    • w ustawie z 9 października 2015 r. o rewitalizacji
  15. Dyskusja i dobre praktyki w celu zapewnienia dostępności.
zwiń
rozwiń
Adresaci

kadra kierownicza administracji publicznej, w szczególności jednostek samorządu terytorialnego i ich jednostek podległych, sekretarze, administratorzy BIP-ów i serwisów informacyjnych, pracownicy odpowiedzialni za wdrożenie i realizację przepisów dotyczących zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, koordynatorzy ds. dostępności, audytorzy wewnętrzni, osoby, które zostaną powołane lub chcą się ubiegać o stanowisko koordynatora ds. dostępności.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących ochrony danych osobowych. Doświadczona trener, prowadząca szkolenia podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.

ZGŁOSZENIA: Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: szkolenia@okst.pl, faksem 41 243 62 63 lub poprzez formularz zgłoszenia www.okst.pl do 1 września 2020r. 
UWAGA: LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!