• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Konkurs na stanowisko dyrektora szkoły oraz ocena pracy dyrektora. Zadania organu prowadzącego. Wzory dokumentów

Ważne informacje o szkoleniu

Zapraszamy Państwa na szkolenie, które ma na celu usystematyzowanie działań organu prowadzącego w zakresie przygotowania i przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora przedszkola, szkoły, zespołu szkół, placówki oświatowej oraz opracowania oceny cząstkowej pracy dyrektora w czasie zmiennych form funkcjonowania oświaty.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Omówienie procedury przygotowania, przeprowadzenia i dokumentowania konkursu na stanowisko dyrektora szkoły oraz oceny pracy dyrektora.
  • Wskazanie najczęściej popełnianych błędów w realizacji zadania.
  • Otrzymanie niezbędnych wzorów dokumentów dotyczących przeprowadzenia konkursu oraz oceny pracy dyrektora, w tym uchwał, zarządzeń, pism, procedur.
  • Po zajęciach uczestnik będzie potrafił:

­ - opracować cząstkową ocenę pracy dyrektora,
­ - przygotować dokumentację oraz procedurę przeprowadzenia konkursu, przeprowadzić konkurs w celu wyłonienia dyrektora przedszkola, szkoły, zespołu szkół, placówki oświatowej, 
­ - przygotować dokumenty do powierzenia stanowiska dyrektora wynikające z czynności pracodawcy
­ - właściwie udokumentować zrealizowane zadania.
 

zwiń
rozwiń
Program

I. KONKURS NA STANOWISKO DYREKTORA:


1. Analiza podstaw prawnych:

  • konkurs w przepisach prawa oświatowego- wymagania kwalifikacyjne, 
  • przypadki powierzania stanowiska dyrektora w trybie konkursowym i pozakonkursowym- wzory dokumentów,
  • dokumentacja archiwalna po przeprowadzonym konkursie.

2. Przygotowanie konkursu na stanowisko dyrektora przedszkola, szkoły podstawowej, placówki oświatowej.
3. Przygotowanie ogłoszenia o konkursie –wzór zarządzenia/uchwały zarządu powiatu:

  • doprecyzowanie i upowszechnienie w ogłoszeniu o konkursie informacji o terminie i sposobie organizacji konkursu (wideokonferencja lub konkurs w reżimie sanitarnym),
  • informacja o sposobie dostarczenia dokumentacji konkursowej przez kandydatów, w tym zasady przesyłania dokumentacji w formie elektronicznej,
  • powołanie i skład komisji konkursowej, członkowie komisji z ramienia jst- obowiązek przedstawienia imiennego składu komisji- wzory pism,
  • zadania i czynności przewodniczącego komisji konkursowej- przykład procedury/ zakresu odpowiedzialności,
  • związki zawodowe w komisji konkursowej- kto może być członkiem komisji, zasady informowania, reprezentowania- wzory dokumentacji/upoważnień,

4. Przebieg postępowania w konkursie na stanowisko dyrektora przedszkola, szkoły lub placówki oświatowej:

  • przedstawienie składu komisji i porządku obrad (w przypadku konkursu w formie wideokonferencji sprawdzenie kontaktu elektronicznego na łączach), wybór protokolanta,
  • uwierzytelnienie zgodności składu komisji konkursowej,
  • analiza formalna dokumentacji złożonej przez kandydatów -uchwała dopuszczająca kandydata lub uchwała w sprawie odmowy dopuszczenia kandydata do postępowania konkursowego- wzory uchwał,
  • uwzględnienie wymogów, jakie musi spełniać kandydat ubiegający się o stanowisko dyrektora – analiza wymagań w stosunku do rodzaju szkoły/placówki,
  • prezentacja każdego z kandydatów odrębnie przed komisją konkursową- według zasad przyjętych przez komisję,
  • wyłonienie kandydata w głosowaniu tajnym, bezwzględną większością głosów - wzór karty do głosowania,
  • protokół z posiedzenia komisji konkursowej- wzór,
  • powiadomienie kandydatów o rozstrzygnięciu prac komisji konkursowej.

5. Czynności przewodniczącego po zakończeniu obrad komisji konkursowej:

  • powiadomienie organu prowadzącego o wyniku postępowania konkursowego,
  • przekazanie organowi prowadzącemu dokumentacji postępowania konkursowego.

6. Zatwierdzenie konkursu przez organ prowadzący-wór zarządzenia/ uchwały zarządu powiatu.
7. Unieważnienie konkursu- przyczyny- wzór zarządzenia/ uchwały zarządu powiatu.
8. Ponowne ogłoszenie konkursu.
9. Powierzenie stanowiska dyrektora- wzór zarządzenia/uchwały zarządu powiatu.
10. Archiwizowanie sprawy- wzory pism.
11. Panel dyskusyjny: rozstrzyganie wątpliwości, przykłady orzeczeń sądowych.


II. CZĄSTKOWA OCENA PRACY DYREKTORA:


1. Podstawa prawna – analiza zmienionych przepisów, w tym dokonywanie oceny pracyw sytuacji realizacji zadań w formie zdalnej pracy:

  • zadania organu oceniającego z podziałem kompetencji ustawowych,
  • wszczęcie postępowania,
  • organ wnioskujący o dokonanie oceny cząstkowej, 
  • porozumienie organu oceniającego z organem prowadzącym w sprawie ustalenia oceny.

2. Zakres zadań podlegających ocenie organu prowadzącego:

  • ocena cząstkowa pracy dyrektora w zakresie organizacji pracy, dysponowania budżetem, czynności dyrektora jako pracodawcy i osoby zarządzającej jednostką oświatową- przykład oceny cząstkowej.

3. Wpływ organu prowadzącego na rozbieżności w porozumieniu dotyczące ustalenia oceny pracy dyrektora. Pisemne zgłaszanie uwag i zastrzeżeń wraz z argumentacją- przykłady.
4. Panel dyskusyjny.

 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Przedstawiciele organów prowadzących szkoły i placówki oświatowe- publiczne i niepubliczne, dyrektorzy i pracownicy wydziałów edukacji, CUW-ów, ZEAS-sów, pracownicy jst, odpowiedzialni za zadania związane z zarządzaniem oświatą.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Trener, edukator, praktyk w realizacji zadań zarządczych w oświacie z pozycji organu nadzoru i samorządu. Posiada doświadczenie zawodowe w nadzorze pedagogicznym oraz na stanowisku doradcy prezydenta i naczelnika wydziału edukacji. Współpracuje z jst, uczelniami wyższymi i innymi podmiotami w zakresie planowania, zarządzania i optymalizacji lokalnych systemów edukacyjnych.

zwiń
rozwiń