• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Kurs rachunkowości budżetowej od podstaw

Liczba miejsc ograniczona do 15 osób

Organizacja szkolenia uwzględnienia aktualne wytyczne ministra zdrowia i głównego inspektoratu sanitarnego o zaostrzonym rygorze sanitarnym.

Liczba uczestników została ograniczona z zachowaniem zwiększonego dystansu pomiędzy uczestnikami.

Podczas każdorazowego wejścia na salę szkoleniową obowiązuje odkażanie rąk.

Osoby uczestniczące w szkoleniu powinny być zdrowe, nie powinny posiadać objawów charakterystycznych dla chorych na covid-19, nie powinny przebywać w izolacji lub wyznaczonej kwarantannie (dotyczy również członków rodzin).

Poprosimy  państwa o podpisanie  oświadczenia w tym zakresie.

Cele i korzyści

Omówienie szczegółowe zasad i organizacji rachunkowości budżetowej jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych oraz samorządowych zakładów budżetowych, co pozwoli uczestnikom na podniesienie swoich kwalifikacji zawodowych, właściwe wykonywanie zadań i unikanie błędów w zakresie rachunkowości budżetowej.

zwiń
rozwiń
Program

1. Podstawowe pojęcia z zakresu finansów publicznych oraz rachunkowości, zasady rachunkowości, zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych. Organizacja rachunkowości, zasady opracowania dokumentacji przyjętych zasad (polityki) rachunkowości.
2. Szczególne zasady rachunkowości jednostek budżetowych oraz samorządowych zakładów budżetowych:
a. Ewidencja dochodów i wydatków, z uwzględnieniem VAT.
b. Ewidencja przychodów i kosztów.
c. Ewidencja i wycena środków trwałych, środków trwałych w budowie.
d. Ewidencja udzielania i rozliczania dotacji.
e. Ewidencja dochodów związanych z realizacją zdań zleconych.
f. Ewidencja operacji na wydzielonym rachunku dochodów (konto 132).
g. Ewidencja sum depozytowych.
h. Ewidencja ZFŚS.
i. Ewidencja funduszu (konto 800).
j. Ewidencja na kontach pozabilansowych.
3. Ewidencja wykonania budżetu, ewidencja kredytów i pożyczek, ewidencja rozrachunków z budżetami.
4. Sprawozdawczość budżetowa i sprawozdania z operacji finansowych.
5. Zasady inwentaryzacji aktywów i pasywów.
6. Sprawozdawczość finansowa:

a. Bilans z wykonania budżetu.
b. Bilans jednostek budżetowych.
c. Rachunek zysków i strat.
d. Zestawienie zmian w funduszu jednostki.
e. Informacja dodatkowa.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Skarbnicy Gmin, Powiatów i Województw, pracownicy służb księgowo-finansowych (główni księgowi, księgowi) jednostek samorządu terytorialnego oraz ich jednostek organizacyjnych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Zastępca Naczelnika Wydziału Kontroli Gospodarki Finansowej Regionalnej Izby Obrachunkowej, specjalista w zakresie finansów publicznych i rachunkowości budżetowej. Doświadczony i ceniony przez służby księgowo - finansowe JST trener.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 11 lipca 2020 r. fax: (22) 351 93 10, e-mail: szkolenia@frdl.org.pl lub wybrać opcje zapisu przez stronę www.frdl.mazowsze.pl Ewentualną rezygnację ze szkolenia prosimy złożyć w formie pisemnej i przesłać do nas mailem bądź faxem najpóźniej na dwa dni robocze przed szkoleniem. W przypadku niewykorzystania zgłoszonego uczestnictwa - Urząd będzie zobowiązany do sfinansowania 100% odpłatności za uczestnictwo i materiały. FRDL zastrzega sobie prawo odwołania szkolenia. Miejsce szkolenia: Warszawa, ul. Żurawia 43. Lokalizacja 300 metrów od Metra Centrum. Cena: 1400 zł netto. Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji. Zwolnienie z VAT w przypadku finansowania ze środków publicznych. W cenie materiały szkoleniowe, zaświadczenie, lunch oraz przerwy kawowe. Płatność przelewem, na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia. Szkolenia realizujemy również w formie zamkniętej na terenie Instytucji. W przypadku braku potwierdzenia szkolenia na adres e-mail podany w zgłoszeniu na 3 dni przed szkoleniem prosimy o kontakt pod numer (22) 351 93 27