• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Skuteczne sposoby egzekwowania roszczeń za wady i błędy projektowe i budowlane

Ważne informacje o szkoleniu

Czy wiesz: Na jakie dokumenty zwracać szczególną uwagę w procesie realizacji inwestycji? Kto ma tytuł prawny do występowania w sprawach rękojmi? Czym różni się rękojmia od gwarancji i kiedy rozpoczyna się ich bieg, a kiedy kończy? Jakie są prawa i obowiązki administratora w zakresie egzekwowania usterek? Jak należy postępować przy egzekwowaniu usterek, aby nie utracić uprawnień? Każdy, kto zlecał i nadzorował realizację robót budowlanych wie, iż po ich zakończeniu pojawiają się wady wykonanych robót a nie za wszystkie wady odpowiada wykonawca. Na szkoleniu zostanie wskazane uczestnikom kto i na jakim etapie realizacji robót budowlanych może generować wady i w związku z tym jak ich unikać. Wskażemy także, jakie mechanizmy „ochronne” zwarte w przepisach prawa mogą wykorzystywać wykonawcy, aby uchylać się od usuwania wad. Przedstawimy uczestnikom, jakie zasady i procedury powinni stosować, aby skutecznie dochodzić swoich praw w dochodzeniu usuwania wad.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Przedstawienie procedury i zasad związanych z egzekwowaniem uprawnień z tytułu rękojmi i gwarancji.
  • Uczestnicy dowiedzą się jaką dokumentację związaną z robotami budowlanymi powinni posiadać aby skutecznie dochodzić usuwania usterek.
  • Wskazane zostaną przepisy prawa regulujące rękojmię i gwarancję, oraz zasady skutecznego ich egzekwowania.
  • Wskazane zostanie kto, w jakim zakresie i z jakich tytułów prawnych może korzystać przy dochodzeniu usuwania usterek.
  • Jakie są terminy dochodzenia usterek.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Odpowiedzialność inwestorów, projektantów, wykonawców i zarządców nieruchomości za wady i błędy budowlane:
    1. Prawa i obowiązki poszczególnych uczestników procesu inwestycyjnego.
    2. Odpowiedzialność za wady, rękojmia i gwarancja w przepisach prawa.
    3. Za jakie błędy odpowiada projektant, wykonawca i inwestor?
    4. Jaką dokumentacją obwarować rozpoczęcie prac, aby zabezpieczyć się na okoliczność wystąpienia wad i błędów? Dokumentacja przetargowa. Umowa o roboty budowlane.
    5. Jakie działania podjąć, gdy wady zostaną zauważone po zakończeniu i odbiorze prac inwestycyjnych/ remontowych?
    6. Odbiory robót budowlanych.
    7. Jak skutecznie zareklamować wadliwe prace budowlane i wyegzekwować ich naprawę?
  2. Jak skutecznie egzekwować od wykonawcy usunięcie stwierdzonych usterek budowlanych:
    1. Jak stwierdzić, które wady należy usunąć, a w przypadku których jest to nieopłacalne?
    2. Jak udowodnić i wyegzekwować naprawę popełnionych błędów oraz usunięcie szkód?
    3. Jak dochodzić reklamacji w procesie budowlanym na linii inwestor – projektant – wykonawca – użytkownik
    4. W jakich sytuacjach opłaca się postępowanie polubowne, a kiedy koniecznie należy wkroczyć na drogę sądową?
    5. Jak postępować w przypadku wykonawca zbankrutował lub rozwiązał działalność?
    6. Co zrobić w przypadku, gdy wykonawcy nie stać na usunięcie stwierdzonych wad – możliwe rozwiązania prawne i umowne?
  3. Dyskusja.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Zarządcy, administratorzy i właściciele budynków i budowli; osóby odpowiedzialne za zarządzanie nieruchomościami, zarządcy obiektów użyteczności publicznej oraz spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, którzy w ramach swojej działalność i realizują roboty budowlane, remontowe, modernizacje oraz nadbudowy.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Ekspert w zakresie zarządzania nieruchomościami, specjalizujący się w zagadnieniach związanych z prowadzaniem remontów, rozbudów i rewitalizacji obiektów budowlanych. Związany z nieruchomościami od ponad 25 lat. Był przewodniczym rady nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej, przez wiele lat pracował na wyższych stanowiskach kierowniczych w firmach deweloperskich. Prowadzi szkolenia i kursy nie tylko dla zarządców i administrator nieruchomości, ale także dla inwestorów, właścicieli obiektów budowlany, a także dla pracowników urzędów. Jest autorem licznych publikacji, w tym książkowych związanych z zarządzaniem i utrzymaniem obiektów budowlanych, prowadzeniem książki obiektu budowlanego, rozliczaniem mediów, prowadzeniem finansów we wspólnotach i spółdzielniach mieszkaniowych. Wieloletni ekspert w Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.

zwiń
rozwiń