Zapraszamy Państwa na szkolenie, podczas którego zostaną omówione regulacje prawne dotyczące obowiązków starosty z zakresu realizacji ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych, w tym problematyka wydawania pozwoleń na transport zwłok z zagranicy. Ekspert wyjaśni problematyczne zagadnienia, przedstawi obowiązujące orzecznictwo oraz wskaże praktyczne wskazówki z zakresu omawianych kwestii.
Przedstawienie obowiązków starosty dotyczących wydawania zezwoleń na transport zwłok z zagranicy oraz innych regulacji związanych z realizacją przepisów ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
Wskazanie kluczowych zagadnień dotyczących problematyki wydawania zezwoleń na transport zwłok z zagranicy.
Poznanie podstaw prawnych regulujących kwestie transportu zwłok z zagranicy.
Zapoznanie z procedurą wydania decyzji administracyjnej, elementów decyzji oraz prawidłową ochroną danych podczas postępowania.
Omówienie orzecznictwa sądowego w zakresie problematyki szkolenia oraz uzyskanie odpowiedzi na kwestie problemowe.
Możliwość weryfikacji wiedzy i praktycznych umiejętności w celu prawidłowej realizacji przepisów.
Uczestnik zdobędzie odpowiedzi na poniższe pytania:
Jakie są obowiązki starosty
Jak należy wypełnić wniosek o transport zwłok z zagranicy?
Kto może złożyć wniosek?
Jaki jest termin na rozpatrzenia wniosku?
Jakie dokumenty należy dołączyć?
Jakie są wymagania techniczne i sanitarne dotyczące procedur związanych z transportem zwłok?
Jakie są opłaty?
Jak skutecznie doręczyć decyzję?
Jakie są obowiązki powiatu w związku z realizacją przepisów
W jaki sposób powołać lekarza do stwierdzenia zgonu i ustalenia jego przyczyny?
Ustawa z dnia 31 stycznia 1959r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich.
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi.
Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego.
Inne akty normatywne.
Wniosek i wymagane dokumenty:
Osoby upoważnione do złożenia wniosku.
Akt zgonu lub inny dokument urzędowy stwierdzający zgon.
Wskazanie przyczyny zgonu lub przedłożenie dokumentu czy zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, wymienionej w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 6 grudnia 2001r. w sprawie wykazu chorób zakaźnych, w przypadku których stwierdzenie zgonu wymaga szczególnego postępowania ze zwłokami osób zmarłych na te choroby.
Pełnomocnictwa i upoważnienie dla firmy pogrzebowej.
Opinia Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
Terminy rozpatrzenia wniosku.
Opłaty.
Omówienie procedury administracyjnej. Praktyka stosowania przepisów Kpa w postępowaniu o wydanie pozwolenia. Dokumenty – załączniki do wniosku i ich formy.
Wydanie decyzji administracyjnej. Doręczenie decyzji.
Ochrona danych osobowych podczas postępowania.
Decyzja w sprawie przekazania zwłok do celów naukowych.
Obowiązek starosty w zakresie powołania osoby do stwierdzenia zgonu i ustalenia jego przyczyny:
Radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących ochrony danych osobowych. Doświadczona trenerka, prowadząca szkolenia podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych.
Pozostałe