1. Zadania organów gmin związane z rejestracją osób na potrzeby prowadzenia kwalifikacji wojskowej:
a. Podstawy prawne regulujące sposób przeprowadzenia rejestracji osób na potrzeby prowadzenia kwalifikacji wojskowej: sporządzanie i prowadzenie rejestru, definicje, tryb prowadzenia rejestracji, dane niezbędne do rejestracji.
b. Obowiązki informacyjne wójtów, burmistrzów i prezydentów dotyczące rejestracji.
c. Nowe wzory dokumentów.
2. Terminy realizacji zadań związanych z rejestracją wojskową.
3. Zadania organów gmin związane z kwalifikacją wojskową oraz realizacją obowiązków dotyczących procesu przygotowania kwalifikacji wojskowej:
a. Podstawy prawne regulujące przeprowadzenie przez wójtów, burmistrzów i prezydentów kwalifikacji wojskowej.
b. Realizacja obowiązków dotyczących procesu przygotowania kwalifikacji wojskowej: aktualizacja rejestru, sporządzanie listy stawiennictwa osób do kwalifikacji, prowadzenie wykazu osób o nieregulowanym stosunku do obowiązku obrony RP.
c. Wzywanie osób podlegających kwalifikacji wojskowej, grzywna w celu przymuszenia, przymusowe doprowadzenie.
d. Obowiązek osobistego stawienia się do kwalifikacji wojskowej.
e. Obowiązki informacyjne wójtów, burmistrzów i prezydentów dotyczące kwalifikacji wojskowej.
f. Nowe wzory dokumentów.
4. Terminy realizacji zadań związanych z kwalifikacją wojskową.
USC, ewidencja ludności, dowody osobiste