Jak promować instytucję publiczną online? Social media i inne narzędzia.

Cele i korzyści

Zapoznanie się z możliwościami działań online i umiejętnego połączenia kilku różnych narzędzi do osiągnięcia wyznaczonych celów.
• Uczestnicy poznają wiele efektywnych narzędzi do promocji i działań online.
• Pokażemy również liczące się platformy social mediów.
Uczestnicy dowiedzą się jak:
• Poruszać się w onlin’ie i dobierać narzędzia do konkretnych celów.
• Tworzyć atrakcyjny i angażujący kontent.
• Pisać teksty do Internetu, żeby wpływać na pozycjonowanie strony?
• Wykorzystać możliwości każdej wybranej platformy społecznościowej.
• Umiejętnie wykorzystać nowe możliwości.
• Planować efektywnie działania online.
• Ułatwić sobie działania za pomocą konkretnych aplikacji.

zwiń
rozwiń
Program

1. Przegląd bogactwa możliwości i omówienia działań online oraz obowiązujących trendów.
2. Komunikacja – do kogo mówisz? Kto jest Twoim odbiorcą i jak go oczarować?
3. Jak tworzyć teksty do internetu – budowa tekstu, język, znaczenie nagłówków, tematyka.
4. Content marketing – czym jest i jak go wykorzystać jego bogactwo do uatrakcyjnienia działań?
5. Dlaczego storytelling jest taki atrakcyjny i jak go wykorzystać w swojej pracy?
6. Recycling treści – sposób na wykorzystanie treści ponadczasowych i oszczędność czasu.
7. Social Media:
• Przegląd platform: Facebook, Instagram, Twitter, You Tube, LinkedIn – omówienie ich potencjałów, zalet i kompatybilności z branżami, celami, grupami odbiorców.
• Od czego zacząć działania.
• Jak przygotować plan działań.
• Jak zorganizować i usprawnić pracę.

8. Strona www – rodzaje i działanie, reklama w Google.
9. E-mail marketing – jak to działa, z jakich platform korzystać?
10. Webinary – jak je wykorzystać?
11. Video marketing – gdzie, jakie formaty, jak zacząć?
12. Influencer marketing – czym jest i jak go wykorzystać?
13. Wskazywanie użytecznych aplikacji ułatwiających działania online.
14. Podsumowanie, wnioski i czas na pytania.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy administracji publicznej, instytucji publicznych, przedstawiciele samorządów lokalnych i organizacji samorządowych, reprezentanci organizacji turystycznych, pracownicy organizacji pozarządowych oraz przedstawiciele lokalnego biznesu: producenci, dystrybutorzy, właściciele firm.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Absolwentka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Nauk Politycznych przy Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowej Szkoły Marketingu i Zarządzania. Specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, trenerka, konsultant marketingowo-biznesowy młodych biznesów oraz mikro i małych firm. Doradza w zakresie marketingu online, w tym mediów społecznościowych i spójności komunikacji w różnych kanałach. Przygotowuje strategie marketingowe online, prowadzi warsztaty dla firm i instytucji państwowych z zakresu funkcjonalności Facebooka oraz narzędzi do promocji online. Pisze artykuły, teksty na strony www. Prelegentka na wydarzeniach dla przedsiębiorców. Pasjonuje się rozwojem osobistym i prowadzi bloga dla przedsiębiorczych kobiet. Moderuje grupę dla kobiet przedsiębiorczych na FB: Wspieramy się w rozwoju i w biznesie i kilka grup lokalnych.

zwiń
rozwiń