Przepisy prawa regulujące zasady i postępowanie z dokumentacją w instytucji.
Instrukcja kancelaryjna i wykaz akt – zakładanie i prowadzenie teczek rzeczowych, rejestrowanie spraw w spisach spraw i nadawanie znaku sprawy oraz prawidłowe opisywanie teczek.
Porządkowanie dokumentacji na stanowisku pracy oraz w archiwum zakładowym i w składnicy akt (ćwiczenia).
Zakładanie i prowadzenie ewidencji zasobu archiwalnego (ćwiczenia).
Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej (opracowanie spisu dokumentacji przeznaczonej do zniszczenia).
Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego; podstawowe informacje.
Pracownik państwowej służby archiwalnej, wieloletni wykładowca z doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń dla urzędników, pracowników państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych oraz studentów uczelni wyższych o specjalizacji archiwalnej.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa