Manipulacja w mediach i Internecie, czyli jak reagować na atak w sieci, plotkę i hejt

Miejsce
Internet
Termin
18 listopada 2021
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
319 zł

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będzie manipulacja w mediach i Internecie, czyli jak reagować na atak w sieci, plotkę i hejt

Ważne informacje o szkoleniu

W dzisiejszych czasach, kiedy duża część naszej aktywności społecznej przeniosła się do rzeczywistości wirtualnej, jesteśmy szczególnie narażeni na płynące z tej strony ataki, przekłamania, czy manipulacje. W trakcie zajęć uczestnicy dowiedzą się  jak walczyć z tzw. czarnym PR-em i manipulacją. Przećwiczą również jak przygotować dla mediów właściwy komunikat czy atrakcyjną wypowiedź. W trakcie zajęć zostaną wskazane metody jak nie dać się zmanipulować pracownikowi mediów, który przyjechał z tezą i jak współpracować z "media guardem" czyli ochroniarzem medialnym.
Szkolenie poprowadzi ekspert, który wie jak działać w sytuacjach kryzysowych. Przygotowuje rzeczników prasowych i zarządy firm do działania w sytuacjach kryzysu. Wielokrotnie działał w sztabach kryzysowych i pomagał w wychodzeniu z kryzysu wizerunkowego osobom publicznym, firmom oraz instytucjom społecznym lub przygotować się na wybuch możliwego kryzysu.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Przygotowanie do przeciwdziałania hejtowi i mowie nienawiści oraz walce z plotkami i insynuacjami.
• Poznanie sposobów walki z manipulacją, analiza przypadków.
• Nabranie pewności siebie podczas kontaktów z mediami, w sytuacji ataku i manipulacji wobec nas czy naszej instytucji.
• Poznanie przepisów chroniących nasze dobra osobiste, w tym Kodeks Karny wobec ataków w sieci.

zwiń
rozwiń
Program

1. Rozpoczęcie zajęć -poznanie zasad i oczekiwań - identyfikacja oczekiwań.
2. Fałszywe informacje a działalność instytucji. Analiza przypadków.
3. Ćwiczenie - redagowanie komunikatu niszczącego plotkę.

4. Wywoływanie emocji u odbiorców wiadomości. Analiza przypadków.
5. Jak odczytywać fałszywe informacje w sieci.
6. Hejt, fejk inne formy cyberprzemocy i ataków w sieci - analiza zjawiska.
7. Prawo jako bat na manipulatorów i hejterów - przykłady wyroków za hejt w sieci.
8. Działania policji wobec cyberprzestępców oraz obowiązki administratorów.
9. Plotki, które mogą przynieść katastrofalne skutki - jak reagować na pomówienia i medialną nagonkę.
10. Kryzys wizerunkowy po atakach medialnych. Działania zespołu w sytuacji kryzysowej.
11. Przygotowania do kontaktu z mediami w sytuacji kryzysowej.

12. Ćwiczenie - składanie oświadczenia w sytuacji kryzysowej.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kadra zarządzająca instytucji, prezesi, dyrektorzy, kierownicy, rzecznicy prasowi, radni oraz inne osoby narażone na ataki w sieci.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Z wykształcenia jest aktorem, z doświadczenia - dziennikarzem telewizyjnym, z zamiłowania - fotografem i filmowcem. Uczy zachowania przed kamerą i publicznością oraz budowania komunikatów. Jako dziennikarz wie CO powiedzieć, jako aktor wie, JAK to zrobić. Ukończył w 1984 roku Państwową Wyższą Szkołę Teatralną w Warszawie, a w 1992 zdał aplikację dziennikarską w Telewizji Polskiej. Od 1991 do 2015 roku w Telewizji Polskiej – przez kilkanaście lat reporter i wydawca Panoramy, redaktor wydania programu ekonomicznego BIZNES w TVP 2. Twórca kanału informacyjnego w TVP 3 i twórca redakcji ekonomicznej w TVP Info. Wydawca serwisów w TVP Info, oraz programów interwencyjnych i publicystycznych Twoje Info, Twoja Sprawa i Puls Polski. Zrealizował ponad 10 tys. relacji do serwisów informacyjnych oraz kilkadziesiąt reportaży. Wydawca ponad 2500 programów studyjnych w Panoramie TVP2 i TVP Info w tym wielokrotnie Wydań Specjalnych TVP info w sytuacjach kryzysowych. Od 1998 roku prowadzi konsultacje z zakresu budowania i przekazu informacji, głównie: umiejętności występowania przed kamerą, budowania przekazów dla mediów, techniki mowy, prezentacji oraz współpracy z dziennikarzami. Dotychczas przeprowadził na rynku ponad 600 szkoleń zamkniętych i kilkadziesiąt otwartych. Od stycznia 2019 prowadzi wraz z sędziami w szkołach w całej Polsce wykłady „Hejt Stop” o przeciwdziałaniu mowie nienawiści w Internecie i radzeniu sobie z atakami hejterskimi.

 

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Anna Rawza
asystent koordynatora ds. szkoleń
tel. 32 253 84 09 wew. 33
anna.rawza@okst.pl
Barbara Tekień
Koordynator
tel. 32 206 98 43 wew. 31
barbara.tekien@okst.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 319 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.okst.pl lub mailem na adres szkolenia@okst.pl do 15 listopada 2021 r.