Arkusz kalkulacyjny excel. Poziom średnio zaawansowany
Ważne informacje o szkoleniu:
Zapraszamy na zajęcia, przeznaczone dla osób, które znają podstawy pracy z arkuszami kalkulacyjnymi Microsoft Excel. Dzięki praktycznym ćwiczeniom przygotowanym przez trenera uczestnicy poznają techniki pracy z arkuszami, zasady stosowania formuł, prezentacje raportów. Po zakończonych zajęciach Uczestnik będzie potrafił wykorzystywać najpopularniejsze funkcje programu, przygotowywać zestawienia w profesjonalny sposób, efektywnie używać program MS Excel, tworzyć obliczenia w programie oraz będzie potrafił używać formuł, przyśpieszających analizę danych.
Cele szkolenia:
- utrwalenie podstawowych oraz nabycie średniozaawansowanych umiejętności z zakresu praktycznej obsługi arkusza kalkulacyjnego w programie MS Excel,
- poznanie średniozaawansowanych funkcji MS Excela oraz zapoznanie się z możliwościami praktycznego wykorzystania arkusza kalkulacyjnego w codziennej pracy,
- podniesienie kwalifikacji zawodowych i szybkości pracy, jak także uzyskanie możliwości samodzielnego rozwiązywanie codziennych problemów oraz zwiększenie efektywności pracy z danymi.
Metodologia szkolenia:
Prezentacja omawianego zagadnienia, praktyczne ćwiczenia demonstrowane przez wykładowcę oraz wykonywane samodzielnie przez uczestnika. Uczestnicy podczas szkolenia będą wykonywali ćwiczenia na własnych komputerach. Na zajęciach będziemy pracować na programie MS Excel z pakietu Office 365. W szkoleniu mogą również brać udział osoby korzystające ze starszych wersji programu MS Excel, jednak rekomendujemy, aby wersja programu nie była starsza niż z roku 2016.
Szczegółowy program szkolenia:
- Przypomnienie podstawowych informacji o programie.
- Wyświetlanie różnych typów danych oraz wyników obliczeń.
- Formatowanie komórek, tytułów wierszy i kolumn. Stosowanie styli.
- Skróty klawiszowe. Wklejanie specjalne.
- Typy adresów i ich zastosowanie.
- Definiowanie nazw komórek oraz zakresów.
- Ogólne zasady używania funkcji.
- Przypomnienie podstawowych funkcji matematycznych.
- Wstawianie funkcji logicznych, w tym m.in.: ORAZ, LUB, JEŻELI, JEŻELI.BŁĄD.
- Funkcja WYSZUKAJ.PIONOWO, LICZ.JEŻELI, SUMA.JEŻELI, ŚREDNIA.JEŻELI.
- Funkcje daty, w tym m.in.: DZIEŃ, MIESIĄC, ROK, DNI.ROBOCZE, DZIEŃ.TYG, DZIŚ.
- Śledzenie błędów wykonywania formuł.
- Zagnieżdżanie funkcji.
- Stosowanie formatowania warunkowego.
- Podsumowywanie danych przy użyciu sum częściowych.
- Filtrowanie listy danych.
- Tworzenie niestandardowego filtru.
- Tworzenie filtru zaawansowanego.
- Konsolidacja danych.
- Sprawdzanie poprawności danych.
- Wypełnianie błyskawiczne.
- Tekst jako kolumny oraz złączanie tekstów.
- Import danych.
- Funkcje tekstowe, w tym m.in.: ZŁĄCZ.TEKST, LEWY, PRAWY, DŁ.
- Ukrywanie arkuszy, kolumn i wierszy.
- Ochrona arkuszy oraz ukrywanie formuł i wpisów w komórkach.
- Zabezpieczanie arkuszy i skoroszytów przed zmianami oraz otwarciem.
- Drukowanie arkuszy. Konfiguracja układu strony. Nagłówek oraz stopka.
- Sporządzanie wykresów danych oraz ich modyfikacja.
- Podstawowe informacje o tabelach przestawnych.
- Przegląd pól raportu tabeli przestawnej.
- Tworzenie raportu tabeli przestawnej z listy danych.
Cena szkolenia online:
3 500,00 PLN za dwa dni szkoleniowe dla grupy max. 15 os.
Istnieje też możliwość organizacji zajęć w formie stacjonarnej w siedzibie Państwa instytucji. Szkolenie wyceniane jest indywidualnie.
Kontakt

Anna Rawza
