Bezpieczeństwo osobiste pracownika socjalnego. Prawne aspekty związane z podniesieniem poziomu bezpieczeństwa osobistego podczas wykonywania czynności zawodowych przez pracownika socjalnego.
Zgodnie przepisem prawnym „pracownik socjalny zatrudniony w ośrodku pomocy społecznej, centrum usług społecznych, o którym mowa w ustawie o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych, lub w powiatowym centrum pomocy rodzinie ma prawo do szkoleń podnoszących poziom bezpieczeństwa osobistego podczas wykonywania czynności zawodowych. Szkolenia przeprowadza pracodawca co najmniej raz na 2 lata”.
CELE I KORZYŚCI:
wpływających na bezpieczeństwo osobiste pracowników socjalnych.
Poznanie systemu ochrony instytucjonalnej i prawnej, który może być im pomocny w zwiększeniu poziomu bezpieczeństwa osobistego. Uczestnicy dowiedzą się jakie są praktyczne możliwości wykorzystania przepisów prawa w tym zakresie, a także poznają rozwiązania, w tym organizacyjne, które realnie mogą być pomocne w sytuacjach zagrożenia.
PROGRAM
I Wybrane zagadnienia z zakresu prawa karnego
Najlepszą obroną jest… ucieczka? Czy pracownik socjalny może odpowiadać za zaniechanie?
Konfrontacja z napastnikiem – czym jest obrona konieczna.
Czy można użyć gazu przeciwko napastnikowi – czyli kilka słów o przekroczeniu obrony koniecznej.
Pracownik socjalny jako funkcjonariusz publiczny – co z tego wynika?
Tryb zaskarżenia agresora. Co i kiedy może zrobić pracownik socjalny lub OPS w przypadku ataku na pracownika socjalnego?
II Wybrane zagadnienia z zakresu prawa cywilnego.
Konfrontacja słowna w kontekście problematyki naruszenia dóbr osobistych.
Naruszenie zdrowia lub uszkodzenie ciała jako podstawa dochodzenia odszkodowania i zadośćuczynienia.
A co z uszkodzonym zegarkiem albo laptopem? Zasady dochodzenia odszkodowania za uszkodzenie mienia.
III Bezpieczeństwo osobiste pracownika socjalnego a prawo pracy.
Wyjście w teren do niebezpiecznego klienta a prawa pracownika.
Obowiązki pracodawcy związane z zapewnieniem bezpieczeństwa pracowników.
Odpowiedzialność pracodawcy za zdarzenia związane z bezpieczeństwem osobistym pracowników.
INFORMACJE DODATKOWE:
Analiza potrzeb szkoleniowych i dostosowanie programu szkolenia do potrzeb Zamawiającego,
Przygotowanie i przeprowadzenie dedykowanego programu szkolenia przez 1 trenera,
Materiały szkoleniowe dla każdego uczestnika dostępne w wersji elektronicznej.
Certyfikaty dla każdego uczestnika.
Konsultacje.
Kontakt

Renata Bąk
