Warsztaty przedprojektowe (kreatywne) – praca nad ideami/pomysłami
ADRESACI:
- Instytucje publiczne (JST i ich jednostki, uczelnie, instytucje państwowe) i NGO
- Przedsiębiorstwa i konsorcja tworzone przez
- przedsiębiorców
CEL:
- Określenie pożądanych cech/właściwości, dla kreowanego produktu czy usługi (rozwój idei)
- Identyfikacja innowacyjnych / nowych rozwiązań dla istniejących problemów (udoskonalenie procesów / produktów )
- Poszukiwanie i identyfikacja nowych niszowych rozwiązań dla określonych grup / branż / sektorów (nowe rozwiązania / modele)
- Identyfikacja i poszukiwanie nowych modeli realizacji usług publicznych (innowacje społeczne)
KORZYŚCI
- Konkretyzacja interesujących idei/pomysłów, jako podstawy do planowania projektu (idea przełożona na wstępną koncepcję)
- Rozwój usług/produktów dla innowacji w biznesie (koncepcja udoskonalenia produktu/usługi)
- Identyfikacja obszarów istotnych dla działań rozwojowych (określenie miejsc/możliwości dla konstruktywnej zmiany)
- Określone możliwe kierunki zmian w świadczeniu usług publicznych, (modele działań – kto i co?)
- Możliwość identyfikacji, kreatywnych rozwiązań dla stawianych pytań/wstępnych idei
- Wstępne określenie cech / właściwości pożądanych rozwiązań
- efektu działań w planowanych przedsięwzięciach/produktach czy usługach
ZAKRES USŁUGI:
- Rozwój wymaga szeroko pojętej refleksji i zaangażowania w ten proces interesariuszy którzy:
- daną usługę (produkt) kreują, świadczą czy zarządzają nią
- z niej korzystają (klient/użytkownik).
- Dlatego pragniemy zaproponować Państwu formę warsztatu koncepcyjnego prowadzonego przez doświadczonego moderatora, Warsztat, realizowany w oparciu o twórcze metody pracy, umożliwi efektywne wykorzystanie potencjału grupy i doświadczenia poszczególnych osób kluczowych w kreowaniu nowego/ulepszonego rozwiązania czy dookreślenia posiadanej przez Państwa wstępnej idei.
Kluczowe elementy realizacji:
- Analiza zakresu/branży, której dotyczyć ma warsztat
- Ustalenie celów i kluczowych elementów analizowanego zagadnienia
- Pomoc w optymalnym doborze zapraszanych interesariuszy
- Dobór właściwych metod pracy w kontekście zakresu merytorycznego i planowanej grupy uczestników/interesariuszy
- Opracowanie narzędzi/prezentacji niezbędnych do twórczej i efektywnej pracy
- Przygotowanie i przeprowadzenie warsztatu
Produkt: Raport powarsztatowy, prezentujący zagadnienia