E-doręczenia
CELE I KORZYŚCI:
• Zdobycie gruntownej wiedzy z zakresu podstaw prawnych, przepisów obowiązujących w Polsce i UE w zakresie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją.
• Praktyczne porównanie zasad pracy kancelaryjnej z wykorzystaniem EZD.
• Pełne zrozumienie zadań i funkcjonalności EZD.
• Nauka systemu EZD w praktyce: wymogi techniczne, moduły systemu, integracja z platformą E-Doręczenia.
• Nabycie umiejętności w obszarze funkcjonowania programu EZD, eliminacji problemów technicznych i merytorycznych.
• Ugruntowanie wiedzy w zakresie integracji funkcji archiwizacji dokumentacji w modelu tradycyjnym vs. elektronicznym.
• Zdobycie gruntownej, praktycznej, warsztatowej wiedzy w zakresie wykorzystania poszczególnych modułów EZD.
SZCZEGÓŁOWY PROGRAM SZKOLENIA:
1. Specyfika, metody zarządzania dokumentacją:
- Najważniejsze akty, podstawy prawne;
- Obowiązek prawny w zakresie dokumentowania i archiwizacji przebiegu załatwiania i rozstrzygania spraw;
- System tradycyjny vs. Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją (EZD);
- Najważniejsze systemy wykonywania czynności kancelaryjnych;
- Wyjątki w zakresie realizacji czynności kancelaryjnych – aspekty prawne, codzienna praktyka;
- Definicje dokumentu, pisma, sprawy, teczki, składu chronologicznego;
- Wprowadzenie do specyfiki Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją.
2. Systemy klasy EZD (Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją):
- Wymogi techniczne wobec systemów klasy EZD;
- Etapy wdrażania systemów klasy EZD;
- Rozwijanie poszczególnych funkcjonalności systemów klasy EZD;
- Integracja platformy EZD z wewnętrznymi systemami ICT.
3. Zasady pracy kancelaryjnej z wykorzystaniem EZD/ systemie tradycyjnym ze wspomaganiem systemu klasy EZD:
- Przyjmowanie i rejestracja dokumentów;
- Tworzenie i obsługa składów (chronologicznych, informatycznych nośników danych);
- Zasady dekretacji pism przychodzących, wychodzących;
- Obsługa sprawy elektronicznej vs. sprawy tradycyjnej;
- Wysyłanie pism w różnorodnej formie, z wykorzystaniem kanałów dystrybucji (ePUAP, e-mail, operator pocztowy, kurier, strona www).
4. Składy – organizacja, zarządzanie i obsługa:
- Rodzaje składów, wymagana liczba, specyfika pracy;
- Zarządzanie pismami w składach;
- Obsługa pudeł, informatycznych nośników danych.
5. Paczka archiwalna:
- Struktura;
- Zawartość;
- Sposób, forma wysyłki;
- Przekazywanie dokumentacji do Archiwum Państwowego.
6. Część warsztatowa – praktyczna obsługa systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją na bazie wersji demonstracyjnej platformy EZD.
Kontakt

Barbara Tekień
