WAŻNE INFORMACJE O SZKOLENIU:

Etykieta zawodowa określa zakres umiejętności niezbędny do profesjonalnego reprezentowania instytucji w której jesteśmy zatrudnieni. W trakcie proponowanych zajęć omówimy reguły savoir-vivru w zakresie precedencji, przedstawienia siebie i innych, podejmowania gości czy też komunikacji telefonicznej i elektronicznej. Dzięki udziałowi w proponowanym szkoleniu, uczestnicy wzmocnią swoją pewność w zakresie codziennych kontaktów z interesantami, gośćmi instytucji czy współpracownikami. Proponowane zajęcia będą miały formułę warsztatową, w trakcie zajęć zaplanowaliśmy liczne ćwiczenia indywidualne i grupowe.

CELE I KORZYŚCI:

  • Uzyskanie praktycznej wiedzy i umiejętności związanych ze współczesnymi regułami profesjonalnego savoir-vivru.
  • Wzmocnienie pewności siebie uczestników w codziennych kontaktach z interesantami, gośćmi instytucji, współpracownikami.

Rozwinięcie umiejętności zachowania w trudnych i nietypowych sytuacjach.

PROGRAM:

1. Fundamentalne zasady savoir-vivre w pracy:

  • Etykieta biznesu a etykieta towarzyska – różnice i elementy wspólne.
  • Precedencja – zasady pierwszeństwa w codziennych sytuacjach zawodowych.
  • Reguły etykiety obowiązującej w urzędach.

2. Powitania, przedstawianie siebie i innych:

  • Formy powitań z uwzględnianiem precedencji w różnych sytuacjach zawodowych.
  • Przedstawianie siebie i innych w sytuacjach zawodowych.
  • Właściwe tytułowanie w kontaktach służbowych.
  • Propozycja przejścia na ty (kto, w jaki sposób i kiedy może wyjść z inicjatywą.

3. Podejmowanie gości w instytucji:

  • Zasady zachowania przy recepcji, w sekretariacie, w windzie, na korytarzu, w szatni, na schodach.
  • Small talk – sztuka małej rozmowy.
  • Reguły zajmowania miejsc przy stole konferencyjnym.
  • Podawanie poczęstunku gościom – przyjmowanie zamówień i serwowanie napojów.
  • Spotkania online – zasady savoir-vivre i dobre praktyki.

4. Etykieta komunikacji telefonicznej i elektronicznej:

  • Trudne sytuacje przez telefon – sposoby radzenia sobie z nimi.
  • Najczęstsze gafy telefoniczne.
  • Wideokonferencje – zasady.
  • Zwroty grzecznościowe w korespondencji.
  • Netykieta – sztuka komunikacji elektronicznej.

5. Służbowy dress code – co, kiedy i jak nosić do pracy:

  • Style ubioru do pracy – formal dress, business casual, smart casual.
  • Fryzura, makijaż, dodatki stosowne w pracy.
  • Złodzieje wizerunku. Jakich błędów unikać?
  • Kolory, fasony oraz wzory wskazane i niewłaściwe podczas spotkań online.

6. Sesja pytań i odpowiedzi.