Etykieta zawodowa i savoir vivre w pracy urzędnika
WAŻNE INFORMACJE O SZKOLENIU:
Etykieta zawodowa określa zakres umiejętności niezbędny do profesjonalnego reprezentowania instytucji w której jesteśmy zatrudnieni. W trakcie proponowanych zajęć omówimy reguły savoir-vivru w zakresie precedencji, przedstawienia siebie i innych, podejmowania gości czy też komunikacji telefonicznej i elektronicznej. Dzięki udziałowi w proponowanym szkoleniu, uczestnicy wzmocnią swoją pewność w zakresie codziennych kontaktów z interesantami, gośćmi instytucji czy współpracownikami. Proponowane zajęcia będą miały formułę warsztatową, w trakcie zajęć zaplanowaliśmy liczne ćwiczenia indywidualne i grupowe.
CELE I KORZYŚCI:
- Uzyskanie praktycznej wiedzy i umiejętności związanych ze współczesnymi regułami profesjonalnego savoir-vivru.
- Wzmocnienie pewności siebie uczestników w codziennych kontaktach z interesantami, gośćmi instytucji, współpracownikami.
Rozwinięcie umiejętności zachowania w trudnych i nietypowych sytuacjach.
PROGRAM:
1. Fundamentalne zasady savoir-vivre w pracy:
- Etykieta biznesu a etykieta towarzyska – różnice i elementy wspólne.
- Precedencja – zasady pierwszeństwa w codziennych sytuacjach zawodowych.
- Reguły etykiety obowiązującej w urzędach.
2. Powitania, przedstawianie siebie i innych:
- Formy powitań z uwzględnianiem precedencji w różnych sytuacjach zawodowych.
- Przedstawianie siebie i innych w sytuacjach zawodowych.
- Właściwe tytułowanie w kontaktach służbowych.
- Propozycja przejścia na ty (kto, w jaki sposób i kiedy może wyjść z inicjatywą.
3. Podejmowanie gości w instytucji:
- Zasady zachowania przy recepcji, w sekretariacie, w windzie, na korytarzu, w szatni, na schodach.
- Small talk – sztuka małej rozmowy.
- Reguły zajmowania miejsc przy stole konferencyjnym.
- Podawanie poczęstunku gościom – przyjmowanie zamówień i serwowanie napojów.
- Spotkania online – zasady savoir-vivre i dobre praktyki.
4. Etykieta komunikacji telefonicznej i elektronicznej:
- Trudne sytuacje przez telefon – sposoby radzenia sobie z nimi.
- Najczęstsze gafy telefoniczne.
- Wideokonferencje – zasady.
- Zwroty grzecznościowe w korespondencji.
- Netykieta – sztuka komunikacji elektronicznej.
5. Służbowy dress code – co, kiedy i jak nosić do pracy:
- Style ubioru do pracy – formal dress, business casual, smart casual.
- Fryzura, makijaż, dodatki stosowne w pracy.
- Złodzieje wizerunku. Jakich błędów unikać?
- Kolory, fasony oraz wzory wskazane i niewłaściwe podczas spotkań online.
6. Sesja pytań i odpowiedzi.
Kontakt

Renata Bąk
