Fundusz sołecki(od pomysłu, poprzez wdrożenie i rozliczenie) aspekty praktyczne
Przedstawienie zasad tworzenia, funkcjonowania, sporządzania dokumentów - w tym uchwał i preliminarza kosztów, szacowania wartości przedsięwzięć i dokonywania rozliczeń z wydatkowanych środków funduszu sołeckiego oraz dysponowania mieniem zakupionym z funduszu sołeckiego.
PROGRAM:
- Jednostki pomocnicze gminy- sołectwa i ich zadania.
- Organy sołectwa i ich wzajemne relacje.
- 3.Statut gminy i statut sołectwa -zasady stosowania ich regulacji.
- Przepisy regulujące funkcjonowanie Funduszu Sołeckiego.
- Zasady tworzenia i wykorzystania Funduszu Sołeckiego.
- Zasady ustalania wysokości funduszu, kwota bazowa – kolejność działań.
- Rola i zadania sołtysa, mieszkańców, zebrania wiejskiego w zakresie wnioskowania i przeznaczenia funduszu.
- Formy uchwał w sprawie zadań realizowanych z Funduszu Sołeckiego.
- Omówienie protokołu z zebrania, uchwały, wzoru wniosku z uwzględnieniem obowiązujących terminów.
- Kryteria przedsięwzięć do sfinansowania z Funduszu Sołeckiego – przykłady.
- Tryb weryfikacji wniosku – akceptacja lub przyczyny oraz skutki odrzucenia wniosku. Uprawnienia wójta, sołtysa oraz rady gminy.
- Możliwości dokonywania zmian przyjętych do realizacji zadań .
- Uchwała budżetowa – terminy, tryb podejmowania i zabezpieczenie środków na fundusz.
- Nadzór i kontrola nad środkami funduszu.
- Dotacja celowa z budżetu państwa jako zwrot części wydatków poniesionych z Funduszu Sołeckiego.
- Podsumowanie. Pytania i odpowiedzi.
Kontakt

Renata Bąk
