Praktyczne aspekty działania Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
CELE SZKOLENIA:
Przedstawić uczestnikom zarówno prawne i formalne aspekty działania komisji ale także nauczyć jak praktycznie zorganizować pracę komisji.
Na bazie przykładów z różnych gmin uczestnicy będą mieli możliwość wykorzystania już sprawdzonych modeli działania z innych gmin.
KORZYŚCI Z UCZESTNICTWA W SZKOLENIU:
Spotkanie prowadzi praktyk, który oprócz wiedzy merytorycznej i teorii, dzieli się swoim doświadczeniem z działania w kilku komisjach jako członek czy jako przewodniczący.
PROGRAM:
1. Miejsce komisji w administracji samorządu lokalnego - kwestia ubezpieczenia członków komisji, stosowanie KPA w poszczególnych elementach działania komisji.
2. Dokumenty w komisji: regulamin, pisma do urzędów, pisma informacyjne, protokoły, wywiady (nie środowiskowe), zalecenia pokontrolne.
3. Gminny program a zadania komisji: komisja a problematyka alkoholowa, narkomanii, przemocy domowej i uzależnień behawioralnych.
4.Budżet alkoholowy a budżet małpkowy - omówienie zasad wydatkowania.
5. Komisja a procedura NIebieskie Karty oraz odpłatny udział członków komisji w posiedzeniach Zespołu i grup diagnostyczno - pomocowych.
6. System ochrony danych osobowych w komisji - wpłynięcie danych, przetwarzanie, przechowywanie, archiwizowanie i utylizacja.
7. Kontrola punktów sprzedaży napojów alkoholowych - krok po kroku.
8. Rozmowy motywacyjne , współpraca z punktami konsultacyjnymi i procedura zobowiązania do podjęcia leczenia odwykowego.
9. Dyskusja o lokalnych specyficznych sytuacjach w danej komisji.
Kontakt

Renata Bąk
