Savoir-vivre wobec osób o szczególnych potrzebach w placówkach medycznych
Program:
- Ogólne zasady savoir-vivre w stosunku do osób z niepełnosprawnością oraz osób starszych.
- Savoir-vivre w stosunku do osób poruszających się na wózkach, o kulach i balkonikach.
- Savoir-vivre w stosunku do osób niewidomych i słabowidzących.
- Savoir-vivre w stosunku do osób z niepełnosprawnością słuchu.
- Savoir-vivre w stosunku do osób z niepełnosprawnością sprzężoną.
- Głuchoniewidomych, posługujących się systemem komunikacji osób głuchoniewidomych (SKOGN).
- Savoir-vivre w stosunku do osób z niepełnosprawnością intelektualną.
- Savoir-vivre w stosunku do osób w kryzysie zdrowia psychicznego.
- Savoir-vivre w stosunku do osób ze spektrum autyzmu.
- Savoir-vivre w stosunku do osób starszych i osłabionych chorobami.
- Savoir-vivre w stosunku do osób z innymi szczególnymi potrzebami.
Adresaci:
Szkolenie jest skierowane do wszystkich pracowników placówek medycznych – zarówno personelu medycznego, jak i administracyjnego – którzy mają bezpośredni lub pośredni kontakt z pacjentami.
Cele szkolenia:
- Podniesienie świadomości i wrażliwości kadry medycznej na potrzeby osób z różnymi formami niepełnosprawności oraz osób starszych.
- Zapoznanie uczestników z zasadami odpowiedniego zachowania, komunikacji i obsługi pacjentów o szczególnych potrzebach.
- Kształtowanie postawy szacunku, empatii i otwartości wobec każdego pacjenta, niezależnie od jego ograniczeń.
- Zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa pacjentów w placówkach medycznych poprzez stosowanie dobrych praktyk.
- Przeciwdziałanie nieświadomym formom dyskryminacji lub wykluczenia.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
- Nabycie praktycznych umiejętności komunikacji i reagowania w kontakcie z osobami o szczególnych potrzebach.
- Zwiększenie jakości obsługi pacjenta i poprawa wizerunku placówki jako instytucji otwartej i dostępnej.
- Zmniejszenie stresu pracowników w sytuacjach kontaktu z pacjentami z niepełnosprawnością dzięki zdobyciu wiedzy i narzędzi.
- Lepsze zrozumienie barier, z jakimi mierzą się pacjenci, i dostosowanie do nich codziennej praktyki zawodowej.
- Budowanie kultury wzajemnego szacunku i profesjonalizmu w relacjach personel–pacjent.
Kontakt

Renata Bąk
