• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Stres w pracy opiekuna i dyrektora w żłobku, klubie dziecięcym i dziennego opiekuna

Miejsce
Internet
Termin
17 lipca 2025
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
419 zł
Ważne informacje o szkoleniu

Praca opiekuna oraz dyrektora w placówkach opieki nad dziećmi do lat 3 to zawód o ogromnej odpowiedzialności – zarówno prawnej, jak i emocjonalnej. Każdego dnia specjaliści w tych rolach mierzą się nie tylko z wyzwaniami organizacyjnymi i edukacyjnymi, ale również z intensywnym obciążeniem psychicznym. Wymaga się od nich nie tylko znajomości przepisów prawa i standardów opieki, ale także umiejętności budowania relacji z dziećmi, współpracownikami i rodzicami. Proponowane szkolenie zostało stworzone z myślą o kompleksowym wsparciu kadry pracującej z najmłodszymi dziećmi.

Uczestnicy szkolenia poznają:

  • najważniejsze aspekty prawne dotyczące pracy opiekuna i dyrektora,
  • czynniki stresogenne wpływające na dziecko oraz na personel, skutki przewlekłego stresu i sposoby jego ograniczania,
  • techniki wspierające dobrostan psychiczny, w tym elementy mindfulness i rozwoju kompetencji zespołowych,
  • znaczenie czynnika osobowościowego w reagowaniu na sytuacje stresowe,
  • oraz metody efektywnej współpracy z rodzicami, zgodne z wymaganiami standardów opieki.

Ważnym elementem szkolenia jest również pedagogizacja rodziców – jako kluczowe narzędzie budowania zaufania, dobrej komunikacji i pozytywnego wizerunku placówki w oczach rodzin.
Szkolenie łączy wiedzę teoretyczną z praktycznymi narzędziami, umożliwiając uczestnikom lepsze zrozumienie własnych reakcji na stres, zwiększenie efektywności zawodowej oraz tworzenie wspierającego środowiska dla dzieci, współpracowników i rodziców.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Wskazanie uczestnikom w jaki sposób wiedza dotycząca funkcjonowania w stresie dzieci i ich opiekunów przekłada się na codzienną pracę, szczególnie w procesach adaptacyjnych dzieci do nowych placówek.
• Pozyskanie umiejętność rozpoznawania i redukowania stresu u siebie i dzieci.
• Wskazanie praktycznych technik ułatwiających codzienną pracę.
• Wzmocnienie kompetencji interpersonalnych i zespołowych.
• Lepsza współpraca z rodzicami i budowanie pozytywnego wizerunku placówki.
• Uczestnik otrzyma  pełen pakiet autorskich materiałów szkoleniowych uzupełnionych o wiedzę z zakresu psychologii i psychiatrii dziecięcej.
 

zwiń
rozwiń
Program

1. Odpowiedzialność prawna w zawodzie opiekuna w placówkach opieki nad dziećmi do lat 3-ech:
- przepisy prawne, 
- standardy opieki nad dzieckiem w kontekście samorozwoju i samorealizacji.
2. Czynniki stresogenne w pracy opiekuna:
• wpływ stresu dziecka / czynniki stresogenne dzieci,
• wpływ stresu opiekuna / czynniki stresogenne opiekuna.
3. Czynniki stresogenne w pracy dyrektora.
4. Zapobieganie - czyli jak funkcjonować na co dzień:
• test umiejętności zespołowych,
• czynniki osobowościowe,
• mindfulness.
5. Pedagogizacja rodziców jako narzędzie współpracy i budowania silnej marki:
• narzędzia pracy z rodzicami a wymóg Standardów Opieki nad Dzieckiem.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Właściciele, dyrektorzy, opiekunowie i pracownicy żłobków, klubów dziecięcych prywatnych i publicznych, dzienni opiekunowie.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Szkoleniowiec, praktyk tworzenia placówek opieki nad dziećmi do lat trzech, wieloletni właściciel sieci żłobków. Przewodnicząca Śląskiego Forum Dyrektorów Placówek Zapewniających Opiekę Nad Dziećmi Do Lat 3. Beneficjent projektu unijnego „Aktywizacja zawodowa osób wyłączonych z rynku pracy z powodu opieki nad małymi dziećmi, przez utworzenie 40 nowych miejsc w nowo powstałym żłobku w Częstochowie”. Partner w Projektach Unijnych „Akademia Malucha MIR”, „Aktywny rodzic, szczęśliwe dziecko” realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Beneficjent i partner w licznych grantach unijnych podnoszących kompetencje rodziców, opiekunów i przedsiębiorców. Członek European Alliance for the Child Guarantee w Brukseli.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Renata Bąk
koordynator ds. szkoleń
tel. 606 894 320
renata.bak@okst.pl
Agnieszka Wronecka
Specjalista ds. sprzedaży
tel. 722 152 180
agnieszka.wronecka@okst.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 419 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 14 lipca 2025 r.