• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Jak tworzyć atrakcyjne treści w social media (FB/IG) również przy użyciu Chat GPT oraz ilustrujące je grafiki w Canva – warsztat

online
Miejsce
Internet
Termin
10-11 października 2024
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
609/649 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 649 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 26 września cena wynosi 609 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będzie promowanie instytucji publicznych poprzez media społecznościowe w tym portal Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, czy Linkedin, a także przez strony www.

Ważne informacje o szkoleniu

Content marketing 2024: Co przyciąga uwagę odbiorców? Co warto tworzyć dziś?
Proponowane dwudniowe szkolenie to wiedza, inspiracje i ćwiczenia praktyczne. Podczas zajęć przeanalizujemy zasad tworzenia efektywnych, krótkich i dłuższych treści do publikacji w social mediach również przy użyciu Chat GPT oraz kilku formuł copywriterskich. Następnie zaprezentujemy funkcjonalności Canva.com, oraz podpowiemy jak wykorzystywać szablony grafik czy też tworzyć je samodzielnie zgodnie z kolorystyką marki. Wskażemy zasady tworzenia grafik zgodne z podstawami projektowania graficznego. Omówimy znaczenie doboru fontów (czcionek) oraz palety kolorystycznej. Przyjrzymy się różnorodnym formom i rodzajom treści tworzonych w social mediach. Nasze zajęcia prowadzone są metodą warsztatową – pracujemy na przykładach, i nimi poparte są również wszystkie omawiane treści. Uczestnicy podczas warsztatu wykonają samodzielnie do 6 ćwiczeń, podczas których uczestnicy będą mieli możliwość przećwiczenia działań w Canva.com.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Poznasz podstawowe zasady tworzenia grafik. Poznasz znaczenie kolorów czy fontów (czcionek) oraz jak je dobierać i dbać dzięki temu o spójność swojego wizerunku online.
• Nauczysz się samodzielnie pracować w Cavna.com tworząc swoje pierwsze projekty – od najprostszych do bardziej skomplikowanych: Jak usuwać tło ze zdjęcia i jak to wykorzystać. Jak obrabiać zdjęcia. Jak dodać napisy do krótkich filmów.
• Poznasz darmowe stocki zdjęciowe, muzyczne i video, których można używać do tworzenia grafik.
• Nauczysz się przygotowywać różne grafiki, które będą przyciągały wzrok i uwagę odbiorców przez co zwiększy się zasięg publikowanych materiałów.
• Poznasz narzędzia usprawniające pracę i służące do monitoringu mediów społecznościowych
• Dowiesz się:
- Czym jest content marketing i co w nim jest najważniejsze oraz jak go tworzyć?
- Jakie treści w ramach content marketingu warto dziś tworzyć i dlaczego?
- Jak formuły copywriterskie pomagają w tworzeniu treści?
- Jak wykorzystać ChatGPT do tworzenia atrakcyjniejszych treści?

zwiń
rozwiń
Program

1. Dlaczego content marketing jest nadal ważny i o co w nim chodzi.
2. Zasady tworzenia treści (contentu) dla poszczególnych platform SM (Facebook, Instagram), zgodnie z ich możliwościami, zasobami oraz algorytmami.
3. Kim jest Twój odbiorca? – dlaczego warto go znać (określenie grupy odbiorców).
4. Jak tworzyć ciekawe i angażujące treści, które są chętnie oglądane przez odbiorców, na które reagują – do czego warto się przekonać, co wykorzystywać częściej, a czego warto unikać.
5. Prezentacja wielu różnych rodzajów, formatów treści do social mediów – posty podstawowe, link posty, relacje, rolki, live’y, video oraz cykle, infografiki i wiele innych oraz wskazówki w jakich sytuacjach ich używać najlepiej – inspiracje i przykłady graficzno-tekstowych.
6. Co oznacza 3H w content marketingu?
7. Jak wykorzystać moc emocji oraz jak je budzić tworząc treści i używając emoji?
8. Język jakiego warto używać w mediach społecznościowych, żeby skracać dystans z odbiorcą.
9. Jak te 3 formuły copywriterskie pomogą Ci w tworzeniu treści?
10. Jak wykorzystać ChatGPT do tworzenia atrakcyjniejszych treści – scenariusze rolek, plany tekstów, teksty napisane w języku pokolenia Z.
11. Wskazania zasad jakimi rządzą się dobrze przygotowane grafiki.
12. Omówienia znaczenie wymiarów grafik, kolorów oraz fontów i ich doboru jako elementu spójności komunikacji graficznej. – przykłady/inspiracje.
13.  Różnorodne formaty grafik, których używamy w Social Media i nie tylko (na przykładzie Facebooka/Instagrama).
14. Przedstawienie możliwości szybkiego (z szablonów Canva) wykonywania efektywnych i różnorodnych grafik przyciągających uwagę odbiorców.
15. Budowanie własnego szablonu grafiki w oparciu o dostępne narzędzia Canva.com Elementy.
16. Animowanie grafik – napisów i zdjęć.
17. Usuwanie tła ze zdjęć i ich użycie.
18.  Rozpoznawanie koloru ze stron www.
19. Zastosowanie tzw. mockupów do tworzenia grafik.
20. Tworzenie wykresów, kodów QR.
21. Dodawanie napisów do krótkich filmów (rolek) w dodatkowym narzędziu.
22. Przedstawienie dodatkowych narzędzi do tworzenia grafik (bezpłatne stocki zdjęciowe i video, muzyczne, stocki ikon, inne narzędzia do tworzenia grafik).
23. Czas na pytania.

zwiń
rozwiń
Adresaci

• Pracownicy działów promocji, kultury, rozwoju zajmujący się komunikacją i promocją online w tym w social media.
• Pracownicy działów informacji i public relations, biur promocji, biur prasowych i informacyjnych, w organizacjach i w administracji publicznej.
• Autorzy tekstów, informacji prasowych, artykułów i wpisów w mediach społecznościowych lub na stronie www.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Absolwentka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Nauk Politycznych przy Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowej Szkoły Marketingu i Zarządzania. Specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, trenerka, konsultant marketingowo-biznesowy młodych biznesów oraz mikro i małych firm. Doradza w zakresie marketingu online, w tym mediów społecznościowych i spójności komunikacji w różnych kanałach. Przygotowuje strategie marketingowe online dla przedsiębiorców i (współ)tworzy ich komunikację w sieci. Od 2016 roku prowadzi warsztaty dla firm i instytucji państwowych z zakresu funkcjonalności Social Mediów (m.in. Facebook, Instagram, Linkedin, You Tube, TikTok), tworzenia grafik w programie Canva.com, storytellingu czy content marketingu. Pisze artykuły, teksty na strony www. Prelegentka na wydarzeniach dla przedsiębiorców. Pasjonuje się rozwojem osobistym i prowadzi bloga dla przedsiębiorczych kobiet. Moderuje grupę dla kobiet przedsiębiorczych na FB: Wspieramy się w rozwoju i w biznesie i kilka grup lokalnych. Ma na swoim koncie ponad 100 szkoleń. Przeprowadziła również szkolenia zamknięte m.in. dla Wojsk Obrony Terytorialnej, Politechniki Śląskiej, Narodowego Centrum Kultury, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim, Uniwersytetu Zielonogórskiego, Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Stowarzyszenia Kin Studyjnych, Lotniczej Akademii Wojskowej, Wojskowej Akademii Technicznej, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Agnieszka Osman
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępca Dyrektora FRDL Centrum Szkoleniowego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 649 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 26 września cena wynosi 609 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 4 października 2024 r.