Wewnętrzne regulacje w zakresie oceny okresowej pracowników samorządowych, czyli o tym jak stworzyć efektywną procedurę oceny okresowej pracowników – praktyczne kompendium wiedzy
SZKOLENIE ADRESOWANE DO:
kadry zarządzającej urzędów i instytucji, naczelników wydziałów, pracowników działów kadrowych, pracowników działów organizacyjnych, pracowników działów administracyjnych, pracowników działów kontroli i audytu, osób zainteresowanych zagadnieniami zawartymi w programie szkolenia.
CELE I KORZYŚCI:
- Zdobycie lub/i poszerzenie wiedzy z zakresu tworzenia wewnętrznych regulacji
z zakresu oceny okresowej pracowników.
- Zdobycie lub/i poszerzenie wiedzy z zakresu narzędzi i metod wykorzystywanych
w procesie oceny w tym prezentacja przykładowych systemów ocen okresowych pracowników.
- Poszerzenie rozumienia oceny pracowniczej jako narzędzia służącego wspieraniu rozwoju pracowników, monitorowania postępów ich pracy oraz motywowania
do efektywniejszej pracy.
- W trakcie szkolenia zaprezentowane zostaną przykładowe sposoby projektowania
i wdrażania systemu ocen okresowych oraz konstruowania narzędzi dokonywania ocen okresowych opartych na kompetencjach, połączonych z czynnikiem motywacyjnym.
PROGRAM:
1) Podstawy prawne dokonywania ocen okresowych pracowników samorządowych.
a) Podstawowe informacje z ustawy dotyczące oceny okresowej pracowników samorządowych.
b) Terminy dokonywania oceny okresowej pracowników.
c) Kryteria oceniania pracowników samorządowych.
d) Obowiązki bezpośredniego przełożonego w procesie oceny pracownika.
e) Etapy dokonywania ocen okresowych pracowników samorządowych.
2) Miejsce systemu ocen okresowych w polityce kadrowej.
3) Działania poprzedzające wprowadzenie systemu ocen okresowych.
4) Dokumentacja związana z procesem oceny pracownika
5) Wybór i ustalenie kryteriów oceny.
a) Ustalanie kryteriów podlegających ocenie.
b) Wagi kryteriów.
c) Jak wybrać kryteria adekwatne do oceny na danym stanowisku pracy.
6) Ocenianie pracowników przez kompetencje.
a) Definicja kompetencji zawodowych i ich wykorzystanie w procesie ocen pracowników.
b) Ustalenie i wybór kompetencji do oceny.
c) Opis kompetencji podlegających ocenie i ich wagi.
d) Ocena pracy w oparciu o kompetencje - dlaczego warto wdrażać ten typ oceny.
7) Prezentacja i analiza przykładowych arkuszy okresowej oceny pracownika.
8) Skutki dokonania negatywnej oceny pracownika.
9) Tryb odwoławczy od dokonanej oceny.
10) Najczęstsze błędy w procesie oceniania.
11) System ocen okresowych a pozostałe aspekty polityki kadrowej w szczególności polityka płacowa, polityka szkoleniowa, kształtowanie ścieżek kariery, awanse, przeniesienia, przeszeregowania lub zwolnienia pracowników.
12) Podsumowanie zajęć w tym odpowiedzi na pytania uczestników.
Zajęcia mogą, ale nie muszą, być poprzedzone usługa doradczą:
DORADZTWO PRZY OPRACOWANIU LUB/I ZMIANIE WEWNĘTRZNYCH REGULACJI DOTYCZĄCYCH FUNKCJONOWANIA KONTROLI WEWNĘTRZNEJ W PODMIOCIE POŁĄCZONE Z POŹNIEJSZYM SZKOLENIEM WEWNĘTRZNYM DLA PRACOWNIKÓW
Etapy postępowania:
1. Analiza wewnętrznych regulacji obowiązujących w podmiocie z zakresu organizacji i funkcjonowania kontroli wewnętrznej.
2. Wskazanie możliwych rozwiązań lub zmian, które będą miały na celu dostosowanie wewnętrznych regulacji z zakresu organizacji i funkcjonowania kontroli wewnętrznej do faktycznych potrzeb podmiotu.
3. Opracowanie nowych lub zmiana istniejących wewnętrznych regulacji z zakresu organizacji i funkcjonowania kontroli wewnętrznej.
4. Uzgodnienie zaproponowanych rozwiązań/zmian z upoważnionym pracownikiem podmiotu.
5. Obustronne ustalenia co do ostatecznych zapisów nowej lub zmienionej regulacji.
6. Opracowanie wewnętrznych regulacji dotyczących organizacji i funkcjonowania kontroli wewnętrznej oraz ich przedłożenie podmiotowi
Kontakt

Barbara Tekień
