PROGRAM SZKOLENIA

Moduł 1. PSYCHOLOGIA ZARZĄDZANIA CZASEM. STRUKTURALIZACJA CZASU - NAJPIERW RZECZY NAJWAŻNIEJSZE, CZYLI JAK USTALAĆ PRIORYTETY 

Cel: Uświadomienie uczestnikom barier utrudniających skuteczne zarządzanie sobą w czasie. Poznanie metod ustalania priorytetów.

• Pozytywne i negatywne nawyki związane z wykorzystaniem czasu

• Obalamy mity – wielozadaniowość i twórczy bałagan

• Codzienna rutyna – ile czasu przecieka nam przez palce?

• Pożeracze czasu – przyczyny i środki zaradcze

• Zasada Pareta – 20/80 – jak ustalić priorytety?

• Metoda ABC – najpierw ważne czy pilne?

• Zasada Eisenhowera – kluczem do wyznaczania priorytetów

• Matryca Eisenhowera – jak ją wykorzystać w nowej rzeczywistości i ustrzec się prokrastynacji?

 

Moduł 2. SZTUKA PLANOWANIA DZIAŁAŃ KRÓTKO I DŁUGOTERMINOWYCH - JAK USTALIĆ SCHEMAT i RYTM DNIA, JAK PLANOWAĆ POD PRESJĄ CZASU UWZGLĘDNIAJĄĆ WYZNACZONE PRIORYTETY?

Cel: Poznanie metod planowania krótko i długoterminowego. Poznanie wskazówek ułatwiających ustalenie schematu dnia i określenie rytmu dnia. 

• Strategia Vonneguta – dlaczego myślenie wizjonerskie ma sens?

• Krzywa wydajności pracy – jak ją określić i wykorzystać w planowaniu zadań?

• Metoda ALPEN - jak wykorzystać do robienia harmonogramu i wyznaczania priorytetów?

• Metoda 5/3 – ile czasu możesz zaplanować, żeby mieć poczucie sprawczości?

• Reguła 60 : 40 – jak planować realistyczne plany

• Kalendarz Covey'a – planowanie tygodniowe – priorytety tygodnia

• Hierarchia ważności zadań tygodniowych wg K. Abrahama

• Czyje „małpy” nosisz na swoich plecach – sztuka asertywności

• Jak się pozbyć przyTAKiwnia, która wywołuje prokrastynację?

 

Moduł 3. JAK PRZEZWYCIĘŻYĆ CHĘĆ ODKŁADANIA PRACY NA PÓŹNIEJ 

Cel: Poznanie metod planowania pracy własnej w celu przezwyciężania chęci odkładania na później

• Hierarchia potrzeb wg A. Maslowa – dlaczego praca czasem nas frustruje?

• Zasady wspomagające motywację i lepsze zarządzanie czasem w pracy w celu podniesienia efektywności pracy:

- ”zasada 1”

- „zasada 2 minut”

- „zjedz tę żabę”

- „Reguła 5…4… 3… 2… 1”

- metoda CUD - u

• Dwa ekspresowe rozwiązania Keith Abrahama

 

Moduł 4. NAWYKI NIE MUSZĄ BYĆ ZŁE - JAK WYKORZYSTAĆ NAWYKI DO LEPSZEGO ZARZĄDZANIA CZASEM W PRACY? JAK SIĘ MOTYWOWAĆ?

Cel: Opracowanie skutecznych metod działania w pracy w celu zwiększenia efektywności zawodowej i osobistej. Metody motywowania się.

• Motywacja – co zrobić, żeby nam się tak chciało, jak nam się nie chce. 

• „ZEN TO DONE” Leo Babauty – jak nawyki wspierają naszą efektywność - innowacyjne podejście ułatwiające organizację pracy

• Listy kontekstowe – samokontrola i redukcja codziennego stresu 

• Świadome wykorzystanie Prawa PARKINSONA

• Jak maksymalnie wykorzystywać swój umysł – organizacja jednostek pracy umysłowej, krzywa wydajności dobowej, przerwy, relaks i koncentracja, celebrowanie sukcesów.

• Celebracja – dlaczego się wynagradzać i kończyć dzień z pozytywnym myśleniem?



Cel szkolenia:
Przekazanie zestawu praktycznych metod zarządzania sobą w czasie w celu zwiększenia swojej proaktywności i efektywności zawodowej poprzez wyznaczanie, planowanie i priorytetyzację zadań. 

 

Korzyści dla uczestnika: 

Co uczestnik będzie wiedział, (czyli czego dowie się w trakcie trwania szkolenia)? 

• Dokona oceny obecnej sytuacji i pozna praktyczne wskazówki do wykorzystania w trakcie pracy 

• Dokona oceny wykorzystywania czasu w swoim aktualnym życiu

• Dokona analizy wykorzystania czasu w swojej pracy

• Pozna bariery psychologiczne, które utrudniają zarządzanie sobą w czasie 

• Pozna narzędzia do zarządzania czasem i nauczy się praktycznie je wykorzystywać w nowej sytuacji

• Nauczy się, w jaki sposób ustalać priorytety i odróżniać rzeczy ważne od nieważnych

• Nauczy się, w jaki sposób ustalać priorytety i odróżniać rzeczy ważne od nieważnych

• Pozna narzędzia do zarządzania czasem 

• Nauczy się wykorzystywać poznane narzędzia do planowania i wykonywania działań

• Nauczy się tworzyć listy kontekstowe

• Nauczy się korzystać z Metody Alpen

• Nauczy się wykorzystywać Metodę Pomodoro

• Pozna „metodę żaby”, „zasadę jednego”, „zasadę 2 minut”, „regułę 5…4…3…3…2…1

• Nauczy się planować w nowej rzeczywistości zawodowej, gdzie presja czasu wymaga zmiany podejścia do zadań

• Zmniejszy odczuwanie stresu

• Odzyska poczucie kontroli nad swoją pracą

• Zwiększy zaufanie do podejmowanych decyzji

• Wzmocni kompetencje elastycznego reagowania w zmiennym środowisku pracy i napływających z zewnątrz zadań

• Pozna metody i techniki skutecznego osiągania celów i podejmowania decyzji

• Pozna metody motywowania się

Co uczestnik będzie umiał, (czyli czego się nauczy i jak będzie potrafił wykorzystać daną wiedzę w praktyce)?

• Nauczy się, w jaki sposób ustalać priorytety i odróżniać rzeczy ważne od nieważnych

• Będzie potrafił poprawnie formułować cele krótko i długoterminowe 

• Nauczy się planować działania konieczne do osiągania celów

• Nauczy się wykorzystywać poznane narzędzia do planowania i wykonywania działań

• Nauczy się tworzyć listy kontekstowe

• Nauczy się korzystać z Metody Alpen

• Nauczy się wykorzystywać Kalendarz tygodniowy

• Nauczy się wykorzystywać Metodę Pomodoro

• Nauczy się bardziej efektywnie wykorzystywać codzienne narzędzia pracy

• Pozna metody automotywacji

• Zdobędzie umiejętność szybkiego „ruszania z miejsca”, realizowania zaległych zadań i projektów

• Nauczy się zmniejszać ilość „pożarów” i stresu w miejscu pracy


Jakie kompetencje społeczne ma szansę rozwinąć/nabyć korzystając ze szkolenia?

• Zwiększy kompetencje samoświadomości 

• Będzie umiał się zmotywować

• Uświadomi sobie przyczyny własnych problemów z zarządzaniem czasem i wypracuje nowe, skuteczniejsze rozwiązania

• Przejmie kontrolę nad sprawami zawodowymi i osobistymi

• Zmniejszy odczuwanie stresu

• Odzyska poczucie kontroli nad swoją praca

• Zwiększy zaufanie do podejmowanych decyzji

• Zwiększy kompetencje relacyjne i asertywne

• Zwiększy samoświadomość dotyczącą roli systemu wartości i priorytetów

• Wzmocni kompetencje elastycznego reagowania w zmiennym środowisku pracy i napływających z zewnątrz zadań

• Zmieni nastawienie i styl pracy w kierunku skupiania się na osiąganiu istotnych celów mimo presji czasu

• Wzrośnie jego efektywność biznesowa poprzez zwiększenie umiejętności zarządzania czasem

• Będzie mieć lepsze samopoczucie, poprawi skuteczności i efektywności pracy.

Adresaci: Szkolenie adresowane do osób chcących lepiej zarządzać sobą w czasie i zwiększyć swoją efektywność zawodową i osobistą poprzez priorytrtyzację zadań.