Cele szkolenia:
Co uczestnik będzie wiedział? Czyli czego dowie się uczestnicząc w szkoleniu? 

• Dowie się, jakie bariery utrudniają efektywne porozumiewanie się w zespole (różne „osobowości”, brak świadomości celu, niezrozumienie poziomów – zadaniowego i społeczno - emocjonalnego, brak umiejętności komunikacji na poziomie jednostki).
• Pozna zasady skutecznej komunikacji.
• Nauczy się organizować pracę swoją i podwładnych .z uwzględnieniem pracy zdalnej
• Pozna sposoby przekazywania informacji w sposób asertywny (konstruktywna krytyka, kanapka informacji zwrotnych, komunikat UFO, technika FUKOZ).
Co uczestnik będzie umiał? Czyli czego się nauczy i jak będzie potrafił wykorzystać daną wiedzę w praktyce?
• Będzie umiał zadawać efektywne pytania: Współpracownikom, Przełożonym, Klientom diagnozując ich potrzeby bez naruszania ich godności i prawa do odmiennego zdania.
• Nauczy się, jak przygotować się do trudnych rozmów.
• Nauczy się, jak udzielić podwładnemu/współpracownikowi konstruktywnej  informacji zwrotnej.
• Będzie potrafił używać komunikatów asertywnych.
• Pozna i przećwiczy narzędzia komunikacyjne (parafrazę, rodzaje pytań i zakres ich stosowania, komunikat „JA”).
• Będzie potrafił efektywnie współpracować w zespołach poprzez precyzję komunikatu, umiejętność dzielenia się informację zwrotną.

Program:
Moduł 1. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA I WSPÓŁPRACA W ZESPOLE
Cel: Uświadomienie uczestnikom mechanizmów ułatwiających i blokujących komunikację w zespole. 
I. 
Czy każda grupa to zespół?
II. Czynniki sukcesu zespołu:
1. Komunikacja - umiejętności komunikacyjne w relacjach. 
2. Motywowanie.
3. Umiejętność delegowania i egzekwowani zadań.
4. Umiejętność angażowania.
5. Zarządzanie w sytuacjach kryzysu (konstruktywne radzenie sobie ze stresem swoim 
i pracowników).
6.  Zarządzanie emocjami – kontrola emocji, a sprawne kierowanie pracownikami.
7. Edyfikacja – dlaczego warto o innych mówić dobrze.
III. Poziomy konfliktów - rozwiązywanie konfliktów w zespołach 
1. 
 Poziom informacji.
2. Poziom celów.
3.  Poziom geograficzny.
4. Poziom wartości.
5. Poziom relacji.
IV. Budowanie atmosfery współpracy, działania, otwartości i komunikacji w zespole 
V. Komunikacja motywująca – niezawodny sposób na podniesienie efektywności, zaangażowania i jakości działania.
VI. Wpływ komunikacji na kształtowanie postaw i zachowań pracowniczych oraz  budowanie kultury organizacyjnej instytucji. 
VII. Budowanie atmosfery współpracy, działania, otwartości i komunikacji w zespole.

Moduł 2. FUNDAMENTY DOBREJ WSPÓŁPRACY - WPŁYW OSOBOWOŚCI NA BUDOWANIE RELACJI I WSPÓŁPRACY
Cel: Uświadomienie uczestnikom, jak osobowość wpływa na budowanie relacji 
i współpracy
I. 
Choleryk, sangwinik, melancholik czy flegmatyk – autodiagnoza. 
II. Kim jestem? - charakterystyka poszczególnych styli – mocne i słabe strony.
III. Z kim mi po drodze w budowaniu relacji, a do kogo mi daleko.
IV. Rozwiązywanie konfliktów z uwzględnieniem typów osobowości.
V. Jak wykorzystać potencjał poszczególnych stylów.
VI. Jak współpracować z innymi i świadomie budować relacje.
VII. Autodiagnoza własnego typu osobowości w kontekście umiejętności komunikacyjnych.
VIII. Wpływ komunikacji na kształtowanie postaw i zachowań pracowniczych oraz  budowanie kultury organizacyjnej firmy. 
Moduł  3. ZRÓŻNICOWANIE W POSTAWACH WOBEC SIEBIE I INNYCH, RÓŻNE TYPY POSTAW I ICH WPŁYW NA KOMUNIKACJĘ I ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM
Cel: poznanie postaw nawykowych i wyuczonych, autodiagnoza preferowanej postawy. 
I. Typy  postaw: 
1. 
 Postawy nawykowe:
• agresywna – JA jestem OK – TY jesteś nie OK
• pasywna – Ja jestem nie OK – Ty jesteś OK
• manipulacyjna – JA jestem nie OK – TY jesteś nie OK .
2. Postawy wyuczone:
• asertywna – Ja jestem OK – TY jesteś OK.
II.  Korzyści i straty wynikające z postaw nawykowych.
III. Korzyści wynikające z bycia asertywnym.
IV. Mapa asertywności - autodiagnoza.
V. Preferowany styl zachowania w różnych obszarach działania.
VI. Złote zasady angażowania.
VII. Komunikacja motywująca.
VIII. Udzielanie pozytywnej informacji zwrotnej jako podstawy budowania relacji Przełożony – Pracownik.
IX. Konstruktywna krytyka – oddziel fakty od emocji. 
X. Kanapka informacji zwrotnych – skuteczny sposób przekazywania informacji trudnych.
XI. Komunikaty asertywne i odważne UFO i FUKOZ.
XII. Parafraza i rola pytań.

Prowadzący:
Trener I stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, certyfikowany Coach Multi Level Coaching, konsultant, magister edukacji. Od lat szkoli z częstotliwością ponad 600 godzin rocznie. Od 2014 roku w jej szkoleniach wzięło udział ponad 6000 uczestników. Ma bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla administracji publicznej, prowadzi również szkolenia biznesowe. Na stałe współpracuje z Uniwersytetem Adama Mickiewicza w Poznaniu ze studentami studiów podyplomowych i dziennych. Przez kilka lat prowadziła szkolenia „Efektywne przetwarzanie informacji” dla studentów Szkoły Głównej Handlowej, Politechniki Warszawskiej, Akademii Medycznej. Od 2008 roku jest certyfikowanym coachem (certyfikat MLC), prowadzi indywidualne treningi z menedżerami wyższego szczebla i właścicielami firm. Oprócz business coachingu
i manager coachingu prowadzi również life coaching.