Stare przepisy i nowe interpretacje zasad sprzedaży napojów alkoholowych. Konsekwencje upływu terminu opłaty III raty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż alkoholu dla organu i przedsiębiorcy. Od wydania do cofnięcia zezwolenia - wszystko co musi wiedzieć urzędnik

polecamy szkolenie

szkolenie tradycyjne, sprawdź miejsce szkolenia klikając w ofertę
Cena 1119,00 zł netto PLN. Przy zgłoszeniu do 4 września 2025 r. obowiązuje cena: 999,00 PLN netto/os. Wskazane ceny dotyczą zakwaterowania w pokojach dwuosobowych – dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 120 PLN.
Proponujemy Państwu szkolenie dotyczące wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Zapraszamy na nie przede wszystkim pracowników wydziałów działalności gospodarczej, członków GKRPA, czy pełnomocników ds. profilaktyki.
1. Zasady funkcjonowania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w aktualnym stanie prawnym: Procedura wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w 2025 roku:
• Nowe kody PKD m.in. w kateringu.
• Poprawna treść wniosku, ustalenie daty wszczęcia postępowania.
• Tytuł prawny do lokalu - jakich dokumentów wymagać?
• Decyzja o zatwierdzeniu zakładu czy zaświadczenie sanepidu?
• Winiarze, pszczelarze, sadownicy- jakie warunki muszą spełniać?
• Zasady poświadczania za zgodność z oryginałem dokumentów (opłata skarbowa?)
• Kiedy należy zastosować art. 64 KPA, art. 10 i art. 79a KPA.
• Przekazywanie sprawy do organu opiniującego.
• Jak prawidłowo ustalić w decyzji termin ważności zezwolenia.
• Wniesienie opłaty przed wydaniem zezwolenia - aspekty praktyczne i prawne.
• Ponaglenie – obowiązki organu zezwalającego.
• Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania i zażalenia.
• Nowe zasady doręczania pism przez organ administracji.
• Nowa formuła zezwolenia na wyprzedaż – odsprzedaż zapasów alkoholu innym przedsiębiorcom - jak to skutecznie zrealizować?
2. Jak poprawnie stosować zapisy nowej treści art.127 §1a KPA przy wydawaniu i wygaszaniu zezwoleń na sprzedaż alkoholu:
• Jakie pouczenie o środku zaskarżenia zastosować w decyzji: odwołanie do SKO czy skargę do WSA?
• Różnica między ostatecznością a prawomocnością zezwolenia.
• Kiedy można wprowadzić wydane zezwolenie do CEIDG?
3. Zmiana treści zezwolenia:
• Przekształcenie firm - kiedy i komu można zmienić zezwolenie, a kiedy odmówić zmiany?
• Zmiany zgłaszane przez przedsiębiorców - kiedy powodują konieczność zmiany zezwolenia a kiedy nie (zmiana adresu magazynu dystrybucyjnego, zmiana adresu, nazwiska, nazwy lokalu lub firmy).
• Prawidłowy tryb i forma prawna, pouczenie o trybie zaskarżenia w decyzji.
4. Zmiana przedsiębiorcy sprzedającego alkohol w tym samym lokalu:
• Jak sprawnie przeprowadzić procedurę wygaszenia zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przedsiębiorcy likwidującemu działalność w punkcie sprzedaży i wydania zezwolenia nowemu przedsiębiorcy w tym samym punkcie.
• Od kiedy nowy przedsiębiorca może uzyskać zezwolenie po wygaszeniu zezwolenia poprzedniemu przedsiębiorcy?
• Problem rotacji przedsiębiorców posiadających zezwolenia w „Żabkach”.
• Nowa formuła zezwolenia na wyprzedaż - kto i komu może sprzedać zapasy alkoholu?
5. Zasady zwrotu niewykorzystanej opłaty za zezwolenia - prawo i praktyka:
• Zwrot na wniosek czy z urzędu- najnowsze orzecznictwo NSA i WSA oraz zalecenia RIO.
• Prawidłowa procedura zwrotu albo odmowy zwrotu opłaty nienależnie wniesionej.

Malinka 35,
43-460 Wisła
Szkolenie w godzinach: I dzień 11:00 – 17:00, II dzień 09:00 – 13:30
Cena 1119,00 zł netto PLN. Przy zgłoszeniu do 4 września 2025 r. obowiązuje cena: 999,00 PLN netto/os. Wskazane ceny dotyczą zakwaterowania w pokojach dwuosobowych – dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 120 PLN.
Zgłoszenia prosimy przesyłać do 29 sierpnia 2025 r.
UWAGA Liczba miejsc ograniczona. O udziale w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń.