1. Diagnoza aktualnego wizerunku urzędu (miasta/gminy). Metody i narzędzia badawcze: tradycyjne i on-linowe.
• Audyt wizerunku urzędu i badanie opinii mieszkańców.
• Badania ilościowe i jakościowe. Metody badawcze, konstrukcja scenariusza, dobór próby. Kogo, o co i w jaki sposób zapytać?
• Konsultacje społeczne.
• Inne możliwości i instrumenty badania jakości pracy urzędu. Praktyczne przykłady i rekomendacje.
2. „Jak cię widzą, tak cię piszą”, czyli jak dbać o pozytywny wizerunek urzędu w oczach mieszkańców miasta/gminy.
• Urząd z ludzką twarzą. Rola pracowników w procesie kształtowania wizerunku urzędu.
• Tajemniczy klient, czyli audytor w urzędzie. Metodyka badań, przebieg procesu i oczekiwane efekty.
• Standaryzacja procesów obsługi mieszkańców metodą podnoszenia jakości usług świadczonych przez urząd.
3. Planowanie działań informacyjnych i promocyjnych Urzędu. Przykłady projektów promocyjnych i praktyczne wskazówki.
• Identyfikacja wizualna i branding urzędu i marki terytorialnej. Logo, symbol, kody kolorystyczne.
• Kanały i narzędzia komunikacji. Nowe media - nowe możliwości oraz nowe oblicze „starych” mediów.
• Promocja a trendy społeczne. Wrażliwość Urzędu i marki terytorialnej na sygnały płynące z otoczenia.
• Komunikacja urzędu w trudnych sytuacjach. Idee i projekty informacyjne.
4. Komunikacja z mieszkańcami.
• Relacja z mediami. Jak przyciągnąć uwagę i zyskać przychylność dziennikarzy?
• Organizacja spotkań, konferencji i wydarzeń.
• Projekty społecznie odpowiedzialne.
• Obecność medialna, wskaźnik AVE, czyli mierniki sukcesu komunikacyjnego.
Kultura, sport, NGO, promocja