Stare przepisy i nowe interpretacje zasad sprzedaży napojów alkoholowych. Konsekwencje upływu terminu opłaty III raty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż alkoholu dla organu i przedsiębiorcy. Od wydania do cofnięcia zezwolenia - wszystko co musi wiedzieć urzędnik

polecamy szkolenie

szkolenie tradycyjne, sprawdź miejsce szkolenia klikając w ofertę
Cena 1119,00 zł netto PLN. Przy zgłoszeniu do 4 września 2025 r. obowiązuje cena: 999,00 PLN netto/os. Wskazane ceny dotyczą zakwaterowania w pokojach dwuosobowych – dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 120 PLN.
1. Zasady funkcjonowania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w aktualnym stanie prawnym: Procedura wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w 2025 roku:
• Nowe kody PKD m.in. w kateringu.
• Poprawna treść wniosku, ustalenie daty wszczęcia postępowania.
• Tytuł prawny do lokalu - jakich dokumentów wymagać?
• Decyzja o zatwierdzeniu zakładu czy zaświadczenie sanepidu?
• Winiarze, pszczelarze, sadownicy- jakie warunki muszą spełniać?
• Zasady poświadczania za zgodność z oryginałem dokumentów (opłata skarbowa?)
• Kiedy należy zastosować art. 64 KPA, art. 10 i art. 79a KPA.
• Przekazywanie sprawy do organu opiniującego.
• Jak prawidłowo ustalić w decyzji termin ważności zezwolenia.
• Wniesienie opłaty przed wydaniem zezwolenia - aspekty praktyczne i prawne.
• Ponaglenie – obowiązki organu zezwalającego.
• Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania i zażalenia.
• Nowe zasady doręczania pism przez organ administracji.
• Nowa formuła zezwolenia na wyprzedaż – odsprzedaż zapasów alkoholu innym przedsiębiorcom - jak to skutecznie zrealizować?
2. Jak poprawnie stosować zapisy nowej treści art.127 §1a KPA przy wydawaniu i wygaszaniu zezwoleń na sprzedaż alkoholu:
• Jakie pouczenie o środku zaskarżenia zastosować w decyzji: odwołanie do SKO czy skargę do WSA?
• Różnica między ostatecznością a prawomocnością zezwolenia.
• Kiedy można wprowadzić wydane zezwolenie do CEIDG?
3. Zmiana treści zezwolenia:
• Przekształcenie firm - kiedy i komu można zmienić zezwolenie, a kiedy odmówić zmiany?
• Zmiany zgłaszane przez przedsiębiorców - kiedy powodują konieczność zmiany zezwolenia a kiedy nie (zmiana adresu magazynu dystrybucyjnego, zmiana adresu, nazwiska, nazwy lokalu lub firmy).
• Prawidłowy tryb i forma prawna, pouczenie o trybie zaskarżenia w decyzji.
4. Zmiana przedsiębiorcy sprzedającego alkohol w tym samym lokalu:
• Jak sprawnie przeprowadzić procedurę wygaszenia zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przedsiębiorcy likwidującemu działalność w punkcie sprzedaży i wydania zezwolenia nowemu przedsiębiorcy w tym samym punkcie.
• Od kiedy nowy przedsiębiorca może uzyskać zezwolenie po wygaszeniu zezwolenia poprzedniemu przedsiębiorcy?
• Problem rotacji przedsiębiorców posiadających zezwolenia w „Żabkach”.
• Nowa formuła zezwolenia na wyprzedaż - kto i komu może sprzedać zapasy alkoholu?
5. Zasady zwrotu niewykorzystanej opłaty za zezwolenia - prawo i praktyka:
• Zwrot na wniosek czy z urzędu- najnowsze orzecznictwo NSA i WSA oraz zalecenia RIO.
• Prawidłowa procedura zwrotu albo odmowy zwrotu opłaty nienależnie wniesionej.

Malinka 35,
43-460 Wisła
Szkolenie w godzinach: I dzień 11:00 – 17:00, II dzień 09:00 – 13:30
Cena 1119,00 zł netto PLN. Przy zgłoszeniu do 4 września 2025 r. obowiązuje cena: 999,00 PLN netto/os. Wskazane ceny dotyczą zakwaterowania w pokojach dwuosobowych – dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 120 PLN.
Zgłoszenia prosimy przesyłać do 29 sierpnia 2025 r.
UWAGA Liczba miejsc ograniczona. O udziale w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń.