• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Motywowanie i delegowanie zadań pracowników w kontekście zarządzania wiekiem. Budowanie zaangażowania i odpowiedzialności

Ważne informacje o szkoleniu

Różnorodność pokoleniowa w organizacji może stanowić wyzwanie dla osób zarządzających. W administracji w większym stopniu niż w sektorze prywatnym odczuwalne są skutki starzenia się społeczeństwa i zmniejszania liczby pracowników. Tendencja ta wymaga innego podejścia do zarządzania pracownikami zróżnicowanymi pokoleniowo, poprzez efektywnie wykorzystanie kompetencji i doświadczenia osób w różnym wieku. Aby móc wykorzystać potencjał tkwiący w kapitale ludzkim i odpowiednio motywować do działania, należy znać potrzebne do tego narzędzia, a także potrafić je indywidualnie dopasować. Dzięki szkoleniu uczestnicy poznają różnorodne sposoby wyzwalania i zwiększania zaangażowania pracowników poprzez modelowanie wewnętrznych źródeł motywacji w pracy z uwzględnieniem kapitału ludzkiego w 4 generacjach pracowników: pokolenia Baby-Boomers (1949–1963), X (1964 a 1979), Y (1980 a 1994), Z (osoby urodzone po 1995 roku).

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Profesjonalizacja postaw oraz zachowań prowadzących do efektywnego delegowania zadań z uwzględnieniem technik pozytywnego motywowania pracowników z uwzględnieniem zarządzania wiekiem.
  • Omówienie charakterystyki pokoleń Baby-Boomers, X, Y, Z oraz mogących wystąpić różnic pokoleniowych.
  • Poznanie technik motywowania, angażowania i budowania odpowiedzialności pracowników z uwzględnieniem zarządzania wiekiem.
  • Zdobycie narzędzi efektywnego delegowania zdań do podniesienia kontroli monitorowania postępów w zaplanowanych działaniach.
  • Zwiększenie umiejętności skutecznego korzystania z narzędzi pozwalających na stworzenie efektywnego systemu efektywności zlecanych zadań.
  • Przećwiczenie efektywnej informacji zwrotnej, która buduje postawę odpowiedzialności i motywacji do realizacji przez pracownika kolejnych zleconych zadań.
  • Usystematyzowanie wiedzy i umiejętności w zakresie przeprowadzania rozmów motywacyjnych i rozwojowych z pracownikami.
  • Udoskonalenie swojego warsztatu w zakresie umiejętności interpersonalnych.
zwiń
rozwiń
Program

1. Rola przełożonego w motywowaniu:
a. Skuteczność osobista w motywowaniu – kluczowe kompetencje.
b. Wpływ zaangażowania szefa na zaangażowanie pracowników.
2. Projektowanie efektywności wykonywanych zadań - motywowanie w praktyce:
a. Rola motywacji zewnętrznej i automotywacji – budowanie zaangażowania i odpowiedzialności.
b. Charakterystyka pokoleń Baby-Boomers, X, Y, Z - różnice pokoleniowe.
c. Etapy rozwoju pracownika – co go motywuje i jak nim zarządzać.
d. Motywowanie w zarządzaniu wiekiem.
e. Niematerialne czynniki motywowania- katalog motywatorów.
f. Teoria wzmocnień i potrzeba osiągnięć – sposoby stosowania ich w praktyce. 
g. Błędy w motywowaniu- konsekwencje braku systemu motywowania dla efektywności pracy zespołu.
3. Zasady efektywnego delegowania zadań:
a. Skuteczność osobista w delegowaniu zadań- kluczowe kompetencje.
b. Psychologiczne aspekty delegowania zadań – obawy, korzyści. 
c. Poziomy delegowania zadań zgodnie z etapem rozwoju zawodowego pracownika. 
d. Umiejętność diagnozowania dojrzałości podległych sobie pracowników.
e. Techniki efektywnego delegowania zadań jako element budowania autorytetu osoby zarządzającej.
f. Błędy delegowania. 
4. Wpływ komunikacji na motywację pracowników, zespołów:
a. Zasady komunikacji z zespołem - wpływ na motywację pracowników. 
b. Rola informacji zwrotnych i zasady ich stosowania w całym procesie delegowania zadania, wspierania pracownika, monitorowania, egzekwowania i oceny rezultatów.
c. Budowanie zaangażowania poprzez rozmowę rozwojową, oceniającą i dyscyplinującą.
5. Podsumowanie szkolenia - informacja zwrotna.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie adresowane jest zarówno do wszystkich osób na stanowiskach kierowniczych, zarządzających co najmniej jednym pracownikiem, jak i przedstawicieli działów kadrowych, koordynatorów, liderów, a także do osób przygotowujących się do objęcia roli kierowniczej.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Jako trener i konsultant od ponad 20 lat pomogła wielu osobom w rozwiązywaniu problemów na poziomie indywidualnym oraz firmowym. Realizowała szereg szkoleń dla jednostek samorządowych z zakresu m.in. obsługi klienta, komunikacji interpersonalnej, rozwiązywania konfliktów, zarządzania zasobami ludzkimi. Swoją specjalistyczną wiedzę przekłada na praktyczne rozwiązania. Jest socjologiem o specjalności komunikacja społeczna i badanie rynku. Posiada Certyfikat Licensed International Coach and Consultant of Meta Recruitment and Selection of Employees (TM).

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 379 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia do 4 lipca 2023 r.