5. Proponowane zmiany w ramach planu naprawczego w przepisach dotyczących doręczeń elektronicznych:
- Wykreślenie przepisu, który wpływał na obligatoryjność doręczeń w podmiotach publicznych.
- Konsekwencje dla podmiotów publicznych.
6. Czym jest:
- Adres do doręczeń elektronicznych – ADE.
- Skrzynka doręczeń – SD.
- Operator wyznaczony – OW.
- PURDE – Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – standardy, eidas, usługi zaufania publicznego.
- PUH – Publiczna Usługa Hybrydowa.
- Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – KURDE – standardy.
7. Krajowy system e-doręczeń – z jakich elementów się składa?
8. Jak będą wyglądały doręczenia w ramach PURDE w podmiotach publicznych?
- Znaczenie Bazy Adresów Elektronicznych (BAE) dla PURDE.
- Jak uzyskać wpis adresu do doręczeń w BAE? Skutki wpisu do BAE.
- Czy można zrezygnować z adresu do doręczeń elektronicznych?
- Zawarcie umowy na świadczenie PURDE z Pocztą Polską.
- Wielkość pojedynczej korespondencji w ramach realizacji PURDE - zmiany techniczne w 2024 r.
- Doręczanie korespondencji masowej – zmiany techniczne w 2024 r.
- Wymagania dla plików załączanych do przesyłek w ramach realizacji PURDE.
- Integracja systemu kancelaryjnego (EZD) z systemem OW (e-doręczeniami).
- Doręczanie korespondencji za pomocą PURDE - kiedy dochodzi do faktycznego doręczenia?
- Dowody potwierdzające poszczególne etapy świadczenia PURDE: dowody wysłania, dowody otrzymania, dowody jako nieodłączna część korespondencji.
- OW (Poczta Polska) jako właściciel i administrator skrzynki do doręczeń.
- Kiedy dochodzi do udostępnienia skrzynki do doręczeń?
- Kim jest Administrator Skrzynki do Doręczeń? Zadania Administratora Skrzynki do Doręczeń.
- Dostęp do zasobów skrzynki.
- Pojemność skrzynki dla podmiotów publicznych i innych.
- Archiwizacja korespondencji.
- Jak wygląda skrzynka do doręczeń na konkretnym przykładzie?
- Jak wyszukiwać adresata w skrzynce do doręczeń?
- Jak nadawać uprawnienia w SD?
9. Działanie aplikacji e-doręczeń w praktyce. Tworzenie wiadomości, wysyłanie wiadomości, odbieranie potwierdzeń.
10. Jak będą wyglądały doręczenia w ramach PUH – Publicznej Usługi Hybrydowej:
- Publiczna Usługa Hybrydowa – jak przygotować wysyłkę, aby nie została odrzucona przez OW – Pocztę Polską? Warunki dla przesyłek w ramach PUH.
- Doręczanie przesyłek w ramach PUH krok po kroku. Możliwe scenariusze przy realizacji PUH.
- Czas realizacji PUH, maksymalna ilość kartek, parametry podstawowe i dodatkowe - wymagania dla pliku PDF z treścią korespondencji dla przesyłki w ramach realizacji PUH.
- Czynności OW – Poczty Polskiej w ramach realizacji PUH.
- Potwierdzenie nadania, potwierdzenie doręczenia, niedoręczenie przesyłki, raporty, zwroty do nadawcy. Kiedy dochodzi do doręczenia?
- Dostępność dowodów w związku z realizacją PUH.
- Awers i rewers strony adresowej.
- Czas realizacji PUH.
- Niszczenie przesyłek jako usługa dodatkowa.
- PUH w kontekście tajemnicy korespondencji i ochrony danych osobowych.
11. Kiedy nie będziemy stosować przepisów ustawy o doręczeniach elektronicznych, a kiedy nie będziemy stosować PURDE i PUH?
12. Ile za to zapłacimy?
- Opłaty za PURDE.
- Opłaty za PUH.
- Kto jest zwolniony z opłat?
- Wystawianie faktur.
- Naliczanie odsetek.
13. Relacja między doręczeniami elektronicznymi a EPUAP:
- Czy można będzie użytkować EPUAP i na jakich zasadach?
- Planowane zmiany w przepisach (projekt ustawy) dotyczących doręczeń przez EPUAP korespondencji nadawanej przez podmioty niepubliczne.
14. Rola EZD, systemy kancelaryjne, integracja systemów z doręczeniami elektronicznymi:
- Gdzie znaleźć wersje demo oraz instrukcje na ten temat?
- Dotychczasowi dostawcy oprogramowania, z których usług korzystamy i dostosowanie przez nich systemów kancelaryjnych.
15. Czy podmiot publiczny musi mieć EZD, aby korzystać z doręczeń elektronicznych – planowane zmiany – obowiązek posiadania EZD od 2028 r.
16. Kwalifikowane Usługi Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego KURDE:
- Na czym polegają?
- Kogo dotyczą?
- Zasady.
- Czy możliwe jest doręczenie korespondencji od pomiotu niepublicznego do publicznego?
- Przykłady w przypadku prowadzenia postępowań administracyjnych przez organy.
17. Czy możliwa jest rezygnacja z usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego?
18. Odpowiedzialność operatora wyznaczonego – Poczty Polskiej oraz skutki dla podmiotów publicznych w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania PURDE lub PUH przez Pocztę Polską.
19. Hierarchia doręczeń postępowaniach administracyjnych:
- Jak będzie wyglądać postępowanie administracyjne na gruncie k.p.a. w kontekście doręczeń elektronicznych?
- Rola BAE w postępowaniach administracyjnych.
- Kiedy dojdzie do doręczenia?
- Wnoszenie pism za pomocą adresu do doręczeń elektronicznych.
- Czy będzie można składać podania za pomocą poczty elektronicznej?
- Adres do korespondencji wpisany do BAE i jego znaczenie dla organu.
- Odmiejscowienie doręczeń.
- Terminy załatwiania spraw administracyjnych.
- Ukryte wyłączenie w k.p.a.
20. Zmiany w doręczeniach elektronicznych w 2024 r. - planowane ich obowiązywanie od stycznia 2025 r.:
- Ustawa nowelizująca.
- Okres przejściowy.
- Jak to wpłynie na doręczanie korespondencji przez organy publiczne?
21. Dyskusja.