1. Budowanie komórek do spraw promocji i komunikacji w jst:
• Strategia i struktura biura prasowego, zespołu promocji i rzecznika prasowego.
• Wybrane narzędzia komunikacji zewnętrznej i ich wykorzystanie praktyce np. materiały prasowe, newslettery, media społecznościowe itp.
• Planowanie i realizacja działań z zakresu komunikacji w jednostce administracji publicznej.
• Znaczenie monitoringu dla realizacji celów biura, zespołu promocji i rzecznika prasowego.
• Współpraca z innymi komórkami instytucji w ramach realizacji zadań.
2. Podstawowe zasady funkcjonowania:
• Rola i zadania oraz wymagania i oczekiwania w zespołach ds. komunikacji z mediami.
• Współpraca z mediami - przygotowywanie konferencji prasowych, materiałów prasowych, zasady kontaktów z dziennikarzami itp.
• Zasady organizacji współpracy z kierownictwem jednostki i innymi komórkami instytucji.
• Budowanie relacji z interesariuszami jednostki administracji.
3. Kreowanie wizerunku jednostki administracji publicznej:
• Jak budować i wspierać pozytywny wizerunek jednostki.
• Strategie komunikacji oparte na wartościach i misji.
• Budowanie wiarygodności i zaufania w oczach interesariuszy.
4. Zarządzanie sytuacją kryzysową:
• Jak przygotować się na kryzysy?
• Jak reagować na niekorzystne informacje i wydarzenia?
• Wybrane case studies z zakresu komunikacji kryzysowej np. incydenty bezpieczeństwa publicznego, konflikty społeczne czy awarie.
5. Ćwiczenia praktyczne m.in.:
• Przygotowywanie materiałów prasowych.
• Organizacja briefingów i konferencji prasowych.
6. Posumowanie.
Kultura, sport, NGO, promocja