• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Diagnoza potrzeb lokalnych/kulturalnych jako wstęp do tworzenia wniosków o dofinansowanie

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 17 lipca 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie dedykowane dla pracowników instytucji kulturalnych, samorządów, organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów, które chcą skutecznie pozyskiwać środki na realizację projektów kulturalnych. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do przeprowadzenia profesjonalnej diagnozy potrzeb lokalnych i kulturalnych, która stanowi fundament do tworzenia efektywnych i dobrze uzasadnionych wniosków o dofinansowanie.

Ważne informacje o szkoleniu

Podczas zajęć przedstawimy zasady tworzenia diagnozy potrzeb lokalnych/kulturalnych, czyli bardzo ważnego dokumentu, który przygotowywany przez instytucje kultury, służy jako podstawa przy pisaniu wniosków o dofinansowanie i ułatwia pozyskanie dotacji na działalność kulturalną. Omówimy cele, metody i techniki prowadzenia diagnozy potrzeb lokalnych/kulturalnych. W praktyczny sposób, krok po kroku pokażemy, jak przeprowadzić diagnozę potrzeb mieszkańców – od zbierania danych zastanych, przez badania bezpośrednie aż po konstrukcję raportu i jego publikację. Zapoznamy się z dobrymi praktykami prowadzenia ciekawych diagnoz przez różne instytucje kultury.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobycie, uzupełnienie i usystematyzowanie wiedzy na temat diagnozy potrzeb lokalnych.
• Poznanie źródeł pozyskiwania danych zastanych.
• Zapoznanie się z metodami i technikami prowadzenia badań.
• Omówienie dobrych praktyk i przykładów raportów badawczych w sektorze kultury.
• Wskazanie, w jaki sposób diagnoza potrzeb kulturalnych jest potrzebna i przydatna w pisaniu wniosków o dofinansowanie w różnych programach dotacyjnych.
• Uzyskanie odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości związane z przedmiotem zajęć:
- Czym jest diagnoza potrzeb kulturalnych?
- Gdzie szukać danych zastanych niezbędnych do diagnozy?
- Jakie są metody i techniki prowadzenia badań społecznych i kulturalnych?
- Jak docierać do społeczności w celu przeprowadzenia badań?
- Dlaczego diagnoza jest potrzebna do sporządzania wniosków o dofinansowanie?
- Co powinien zawierać raport badawczy?
- Gdzie można umieścić raport badawczy, żeby był dostępny dla zainteresowanych?
- Jak promować informacje o raporcie badawczym?
- Do czego można użyć informacji w raporcie badawczym?

zwiń
rozwiń
Program

1. Rozpoznanie potrzeb, czyli czym jest diagnoza lokalna:
• Czym jest diagnoza lokalna?
• Rozumienie “diagnozy w kulturze”.
2. Cel przeprowadzenia diagnozy potrzeb kulturalnych:
• Potrzeby własne.
• Pozyskiwanie środków zewnętrznych.
• Programy dotacyjne wymagające uzasadnienia potrzeby realizacji projektów.
• Kontakt ze sponsorami.
• Rzecznictwo w kontaktach z interesariuszami.
3. Diagnoza lokalna krok po kroku:
• Stworzenie zespołu i ustalenie harmonogramu działań.
• Określenie problemu badawczego.
• Desk research.
• Opracowanie pytań badawczych.
• Wybór metody badawczej.
• Przeprowadzenie badania.
• Promocja badania.
• Metody ilościowe.
• Metody jakościowe.
• Wybór próby badawczej i miejsca badania.
• Przeprowadzenie badania.
• Analiza wyników.
4. Raport badawczy:
• Wygląd raportu.
• Rekomendacje.
• Różnorodne sposoby prezentacji.
• Publikacja raportu.
• Promocja.
5. Dobre praktyki i przykłady diagnoz potrzeb kulturalnych.
6. Pytania i odpowiedzi.
7. Podsumowanie i zakończenie.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kadra sektora kultury (pracownicy instytucji publicznych, organizacji pozarządowych, zajmujący się pozyskiwaniem środków, promocją, marketingiem, badaniem publiczności i odbiorców).

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doktor nauk humanistycznych oraz absolwentka studiów podyplomowych Zarządzanie projektami finansowanymi ze środków UE na UW, Menedżer kultury na SGH; ekspertka oceniająca wnioski o dofinansowanie. Od lat zawodowo związana z kulturą i nauką. Posiada doświadczenie pracy w instytutach naukowych, bibliotekach i szkołach wyższych, ale też w zakresie pozyskiwania zewnętrznych środków dla fundacji, stowarzyszeń i grup nieformalnych oraz instytucji publicznych (bibliotek, domów kultury). Swoją wiedzą dzieli się na blogu oraz profilach w mediach społecznościowych.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 17 lipca 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 25 lipca 2024 r.