• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Kierowanie wydziałem w administracji publicznej. Sztuka skutecznego zarządzania zespołem i motywowania pracowników na co dzień

Miejsce
Internet
Termin
28 stycznia 2026
Czas trwania
09:00 - 14:00
Cena
479 zł
Zapisz się na szkolenie

Przy zgłoszeniu do 14 stycznia 2026 r. cena wynosi 429 zł netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu

„Kierowanie wydziałem” to praktyczne i inspirujące szkolenie dla kadry kierowniczej urzędów, które wyposaży uczestników w narzędzia do efektywnego zarządzania zespołem i rozwijania jego potencjału. Zostało zaprojektowane z myślą o osobach, które chcą udoskonalić swoje umiejętności w zakresie przywództwa i motywowania pracowników, by lepiej radzić sobie z wyzwaniami współczesnych struktur organizacyjnych. Zapraszamy do udziału w szkoleniu, które nie tylko wzbogaci Twoje umiejętności zarządzania, ale także poprawi efektywność i atmosferę w Twoim zespole! Uczestnictwo w tym szkoleniu przyniesie korzyści zarówno w codziennym zarządzaniu, jak i w długoterminowym budowaniu skutecznego zespołu.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Dostosujesz swój styl zarządzania czyli nauczysz się, jak dynamicznie dostosowywać swoje podejście do potrzeb pracowników, co zwiększy efektywność Twojego zespołu.
  • Zyskasz umiejętności pracy z różnorodnym zespołem: Będziesz lepiej rozumiał specyfikę współpracy w zespołach wielopokoleniowych, co pozwoli na budowanie lepszej komunikacji i efektywności.
  • Przygotujesz się do lepszego stawiania wyzwań. Nauczysz się, jak jasno komunikować oczekiwania, inspirując swój zespół do podejmowania nowych działań.
  • Wzmocnisz motywację zespołu poprzez opanowanie techniki udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej, która podniesie zaangażowanie i satysfakcję pracowników, a to wpłynie na ich efektywność.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Wykorzystanie modelu przywództwa sytuacyjnego w kierowaniu zespołem w administracji publicznej:
  • Czy istnieje jeden, idealny styl zarządzania zespołem?
  • Jak dostosować swój styl zarządzania do poziomu umiejętności i motywacji pracowników. Różnice w podejściu do doświadczonych urzędników i nowych członków zespołu.
  • Kiedy być bardziej dyrektywnym, a kiedy wspierającym szefem?
  1. Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym:
  • Jak zrozumieć różnice pokoleniowe i dostosować styl komunikacji do młodszych i starszych pracowników urzędu, by uniknąć nieporozumień?
  • Jak uniknąć uprzedzeń i stereotypów wobec różnych grup wiekowych w administracji?
    • Najczęstsze pułapki w kontaktach z „młodymi pokoleniami”.
    • Ageizm – jak przeciwdziałać dyskryminacji ze względu na wiek.
  1. Kierowanie potencjałem zespołu poprzez wyznaczanie oczekiwań i nowych wyzwań.
  • Czy Twoi pracownicy na pewno wiedzą czego od nich oczekujesz?
    • punkt widzenia szefa a punkt widzenia pracownika na te oczekiwań co pracy.
    • jak uwspólnić te oczekiwania w kontekście realizacji zadań administracyjnych?
  • Droga od minimalnych wymagań: "Nie będę tolerował w zespole…", "Będę wyciągał konsekwencję za …" do stawiania oczekiwań dotyczących zachowań i postaw, których oczekujesz od pracowników administracji. W jakich momentach pracy warto o tym mówić?
    • nowy pracownik,
    • wprowadzenie zmian, np. organizacyjnych,
    • nowy rok budżetowy.
  • Jak przekazywać niepopularne decyzje w urzędzie, także takie, z którymi sam niekoniecznie się zgadzasz, by nie zdemotywować pracowników, np. decyzje związane z ograniczeniami budżetowymi lub reorganizacją?
  1. Motywowanie pracowników z wykorzystaniem modeli informacji zwrotnej.
  • Wybrane modele udzielania informacji zwrotnej:
    • który?, kiedy?
    • I dlaczego będzie najbardziej skuteczny?
  • Kiedy pochwała szefa jest skuteczna (motywuje), a kiedy demotywuje pracownika? Granica między pochwałą a „cukrzeniem”?
  • Wyzwania związane z udzielaniem informacji zwrotnej:
    • pracownik „broni się” lub atakuje personalnie;
    •  pracownik neguje Twój punkt widzenia czy też słyszysz „to ja następnym razem wolę nie zrobić nic dodatkowego, bo i tak potem jest wszystko źle..”, itd. Analiza przypadków na podstawie przykładów zebranych na początku szkolenia od uczestników.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Na szkolenie zapraszamy w szczególności:

  • osoby, które niedawno awansowały na stanowisko kierownicze i chcą zyskać większą pewność siebie w nowej roli;
  • doświadczonych kierowników pragnących odświeżyć i uporządkować swoją wiedzę, aby działać jeszcze skuteczniej;
  • szefów, którzy cenią uczenie się poprzez wymianę doświadczeń, inspirujące dyskusje oraz poznawanie różnych perspektyw.
zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Z wykształcenia psycholog, z 20 -letnim doświadczeniem trenerskim, współpracuje z podmiotami sektora publicznego. Specjalizuje się w szkoleniach na temat kierowania ludźmi, zarządzania, systemów ocen pracy oraz pracy zespołowej. Przygotowała i realizowała wraz z zespołem trenerów cykl szkoleń w ramach „Akademii Rozwoju Umiejętności Menedżerskich” dla kadry kierowniczej urzędu. Cykl zawierał następujące szkolenia:

  • Przywództwo i Zarządzanie Zespołem,
  • Organizacja Czasu Pracy i Delegowanie Odpowiedzialności,
  • Rozwój i Motywowanie Pracowników.
  • Zarządzanie Projektami.
zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Elżbieta Silny
Koordynator ds. Szkoleń i Forów
tel. 725 302 313
elsilny@frdl.szczecin.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 479 zł netto/os. Przy zgłoszeniu do 14 stycznia 2026 r. cena wynosi 429 zł netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia do 26 stycznia 2026 r.