• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Skuteczna komunikacja w sytuacjach kryzysowych o różnym charakterze

online
Miejsce
Internet
Termin
08 stycznia 2025
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 23 grudnia 2024 r. cena wynosi 409 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, przedmiotem którego będzie przekazanie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie planowania i realizacji działań komunikacyjnych w sytuacjach kryzysowych. Uczestnicy dowiedzą się, jak reagować na kryzys w czasie rzeczywistym, jak przygotować strategię komunikacji oraz jak współpracować z mediami i innymi interesariuszami. Szkolenie kładzie duży nacisk na umiejętność radzenia sobie z presją czasu, stresu oraz na zastosowanie narzędzi wspierających skuteczną komunikację w trudnych momentach.

Ważne informacje o szkoleniu

Komunikacja w warunkach kryzysu okazuje się w wielu przypadkach kluczowa – dotyczy to w szczególności sytuacji związanych z zagrożeniami bezpieczeństwa.
Podczas zajęć wskażemy i krok po kroku omówimy zasad skutecznego komunikowania w warunkach różnych kryzysów od tych związanych z klęskami żywiołowymi i zagrożeniami, poprzez kryzysy polityczne i społeczne, aż do tych związanych z konfliktem społecznym czy wizerunkowym. Prezentowania zagadnienia będą wskazywać zarówno podstawowe umiejętności komunikacyjne, związane choćby z formułowaniem i kierowaniem komunikatów, efektywne budowanie obiegu i systemu przekazywania informacji, jak również elementy dotyczące budowania relacji, działania w warunkach stresu, media relations i public relations. Podpowiemy jak się przygotować na sytuacje kryzysowe, by z powodzeniem stawiać im czoła.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zwiększysz swoje kompetencje komunikacyjne i przygotujesz się do działania w warunkach kryzysu.
• Nauczysz się skutecznie zapobiegać kryzysom komunikacyjnym i wizerunkowym.
• Poznasz strategie radzenia sobie z kryzysami.
• Nauczysz się formułować podstawowe komunikaty i dowiesz się jak efektywnie współpracować z mediami.
• Zdobędziesz wiedzę na temat błędów komunikacji kryzysowej oraz celowości budowania planów reagowania w kryzysie.
• Przygotujesz się na różne scenariusze kryzysowe, będziesz umiał radzić sobie ze stresem i emocjami.
Sytuacje kryzysowe, w jakich mogą się znaleźć decydenci i pracownicy samorządowi i administracji publicznej mogą być bardzo różne. Może być to katastrofa naturalna, ale także kryzys związany z niewłaściwym wykonywaniem obowiązków, złamaniem przepisów przez osoby lub instytucje. Może to być również potrzeba reagowania w konflikcie społecznym, czy w związku z kryzysem wizerunkowym. Czegokolwiek nie dotyczyłaby sytuacja kryzysowa, mechanizmy działania są podobne i te będą poznawać uczestnicy szkolenia.

zwiń
rozwiń
Program

1. Komunikacja – zagadnienia podstawowe:
• Czym jest komunikacja?
• Jak komunikować się skutecznie?
• Budowanie komunikatu.
• Rodzaje komunikacji.
• Co jest najważniejsze w komunikacji?
• Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w organizacji.
2. Czy żyjemy w czasach kryzysowych?
• Sytuacje kryzysowe czyli jakie?
• Kryzys dawniej i dziś.
• Rodzaje sytuacji kryzysowych.
• Czym jest Manual Kryzysowy?
• Permanentny kryzys?
3. Jak przygotować się do sytuacji kryzysowych?
• Autorytet i reputacja.
• Mapa zagrożeń
• Analiza ryzyka
• Audyt komunikacji wewnętrznej.
• Plan kryzysowy.
• Zarządzanie kryzysowe a komunikacja w kryzysie.
• Kompetencje komunikacyjne w organizacji.
• Na co mamy wpływ ( a na co nie) w kryzysie?
4. Strategie komunikacji w kryzysie.
• Czy i jak reagować w kryzysie?
• Zaprzeczenie i przeniesienie winy (zaprzeczanie)
• Obniżenie znaczenia kryzysu (minimalizowanie strat)
• Odwracanie uwagi (temat zastępczy)
• Wzięcie pełnej odpowiedzialności za kryzys (współczucie)
• Przyznanie do błędu (odpowiedzialność)
5. Organizacja komunikacji w sytuacjach kryzysowych.
• Wewnętrzna komunikacja w organizacji
• Obieg informacji w kryzysie
• Osoby pierwszego kontaktu medialnego
• Komunikacja kryzysowa w mediach własnych.
• Relacje w organizacji a sytuacja kryzysowa.
6. Media relations w kryzysie.
• Zewnętrzna komunikacja w kryzysie.
• Zasady działania mediów.
• Dlaczego media lubią „trzęsienia ziemi”?
• Czego chce dziennikarz?
• Oświadczenie, stanowisko, sprostowanie, komunikat prasowy.
• Prawo do autoryzacji
• Co z tym nagrywaniem?
7. Komunikacja kryzysowa w mediach społecznościowych.
• Szanse i zagrożenie w sytuacjach kryzysowych.
• Czas w kryzysie.
• Zasady tworzenia komunikatów kryzysowych do sieci.
• Jak radzić sobie z hejtem?
8. Podstawowe błędy komunikacji w kryzysie.
9. Co po kryzysie?

• Wizerunek i marka osobista.
• Kryzys motywacji.
• Jak wziąć głęboki oddech?
• Odpowiedzialność, analiza, rekomendacje – czy co nas nie zabija, rzeczywiście nas wzmacnia?

zwiń
rozwiń
Adresaci

Decydenci i pracownicy sektora usług publicznych, decydenci i pracownicy samorządowi, kadra instytucji i służb publicznych, osoby odpowiedzialne za komunikację w instytucjach.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Ekspertka samorządowa, zastępca burmistrza Wyszkowa 2014-2024, doktor nauk społecznych specjalizująca się w samorządności, doradczyni samorządowa i polityczna, autorka publikacji z zakresu samorządności. Trenerka umiejętności społecznych, specjalistka PR i marki osobistej mentorka i mediatorka. Współpracowniczka organizacji samorządowych w zakresie edukacji samorządowej i obywatelskiej.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Agnieszka Osman
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępca Dyrektora FRDL Centrum Szkoleniowego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 23 grudnia 2024 r. cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 3 stycznia 2025 r.