• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Skuteczne sposoby motywowania pracowników - praktyczne warsztaty

online
Miejsce
Internet
Termin
04 lutego 2025
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 21 stycznia 2025 r. cena wynosi 409 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będzie rozwijanie umiejętności menedżerskich w zakresie motywowania i wspierania pracowników w samodzielnym rozwoju zawodowym. Udział w zajęciach spowoduje wyposażenie uczestników w narzędzia i techniki umożliwiające budowanie środowiska, w którym pracownicy są zmotywowani do poszerzania swoich kompetencji i samodzielności w działaniu.

Ważne informacje o szkoleniu

• Niemal wszystkie cele, zadania jakie otrzymujemy do realizacji, osiągamy tylko dzięki temu, że mamy zaangażowany i zmotywowany zespół. Zadania są coraz bardziej skomplikowane, a wymagania wobec menadżerów, którzy koordynują pracą zespołu, są większe i trudniejsze. Dziś podstawowym celem, każdego kierownika są kreatywne rozwiązania na zmienne sytuacje, nietuzinkowe pomysły na spotykane trudności. Uzyskujemy to poprzez wydobycie z współpracowników, tego co mają w sobie najlepsze. Jak zatem możemy uczynić? Odpowiedzi udzielimy podczas prezentowanego szkolenia.
• Przedmiotem zajęć będzie wskazanie metod przekonywania współpracowników, że mają znacznie większe potencjalne możliwości i talenty, a następnie zaangażować ich do działań, rozwijania swoich umiejętności.
Prowadzący zaprezentuje skuteczne narzędzia zarządzania, które opierają się na umiejętnościach budowania satysfakcjonujących relacji zawodowych z podwładnymi, budowania dobrych, mistrzowskich zespołów. To, w takich warunkach pracownicy najchętniej angażują swoje zasoby (wiedze, doświadczenie, talenty, inicjatywę, kreatywność).
Uczestnicy zajęć:
- Dowiedzą się jak rozwijać przyjazne środowisko pracy.
- Nauczą się umiejętnie motywować swoich współpracowników do poczucia odpowiedzialności, działania w trybie wyzwania.
- Dowiedzą się, jak wytyczać podwładnym priorytety i skutecznie zarządzać swoją energią życiową.
- Poznają sposoby efektywnego przekonywania innych do dobrej współpracy oraz skutecznego zarządzania sytuacjami konfliktowymi.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Celem zajęć jest rozwijanie podstawowych i praktycznych umiejętności kierowania zespołem, koordynacji realizacji zadań poprzez wyposażenie uczestników w podstawową wiedzę o efektywnych narzędziach motywowania.
• Korzyści dla uczestników:
- Zwiększenie umiejętności kierowania zespołem specjalistów, urzędników.
- Zwiększenie umiejętności kształtowania wyższego sensu, etosu pracy, wpływu na postawę w miejscu pracy.
- Zwiększenie umiejętności angażowania zespołu do podejmowania samodzielnych decyzji, rozwiązywania problemów przez pracowników na bieżąco w trakcie wykonywania zadań.
• Korzyści dla Urzędu, Instytucji:
- Zwiększenie efektywności, rzetelności i wydajności działań pracowników urzędu, instytucji.
- Zdecydowany wzrost u kierowników kompetencji efektywnego inspirowania, motywowania pracy zespołu do realizacji powierzonych zadań.

zwiń
rozwiń
Program

1. Proaktywna postawa w miejscu pracy czyli zaangażowanie i odpowiedzialność na pierwszym miejscu:
• Pracownik vs Wojownik w organizacji.
• Efektywne strategie budowania poczucia odpowiedzialność za swoje wyniki pracy.
• Motywowanie współpracowników poprzez budowanie proaktywnej postawy.
• Zarządzanie własną energią, skuteczne sposoby utrzymania zaangażowania.
2. Wróg czy przyjaciel w zespole – Rywalizować czy Współpracować czyli efektywne metody osiągania postawionych celów:
• Rywalizacja vs Współpraca, dyskusja – wypracowanie wspólnych wniosków.
• Korzyści ze współpracy vs korzyści z rywalizacji.
• Skuteczne sposoby tworzenia warunków współpracy w zespole.
• Duch zespołu jako czynnik motywacyjny pracownika do większego zaangażowania.
3. Narzędziownia menadżera:
• Motywacja lidera do pracy z zespołem i w zespole.
• Budowanie własnego autorytetu
(szef najlepszym wzorem działania).
• Co motywuje ludzi do pracy i nie tylko – motywatory zewnętrzne i wewnętrzne.
• Motywacja proces czy skuteczna technika?
• Oczekiwania oraz spodziewane konsekwencje naszych działań jako wsparcie motywacji.
• Dlaczego warto i należy realizować postawione przez kadrę kierowniczą cele.
• Zarządzanie własną energią, skuteczne sposoby utrzymania zaangażowania.
• Odpowiedzialność indywidualna a odpowiedzialność zespołowa (zalety empowermentu).
• Jak zbudować prawidłowe relacje pomiędzy szefem a zespołem?
4. Podsumowanie szkolenia.

Metody szkoleniowe:
Zajęcia będą miały charakter praktyczny:
• Krótkie opisy teoretyczne.
• Ćwiczenia i dyskusja
• Dzielenie się praktycznym doświadczeniami prowadzącego.
• Studium przypadku.
• Przygotowane dla uczestników materiały dydaktyczne w formie PDF.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kierownicy zespołów, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności wydobywania z pracowników większego zaangażowania, oraz budowania u nich odpowiedzialności za rezultaty swoich działań.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Psycholog organizacji, Konsultant biznesowy, Coach, Trener. Doradza, prowadzi szkolenia w obszarach związanych z Umiejętnościami menadżerskimi: skutecznego zarządzania zespołami specjalistów. Wspomaga firmy w projektowaniu i zarządzaniu Kulturą Organizacji, zwiększając w ten sposób możliwości adaptacyjne firmy do zmian w środowisku. Specjalizuje się w aspektach związanych z relacjami międzyludzkim. Szczególnie pomaga w rozwoju efektywnych narzędzi kierowania: skuteczna wielowymiarowa komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie emocjami, techniki wywierania wpływu. Jest Trenerem z wieloletnim doświadczeniem praktycznym. Od kilku lat stale współpracuje z firmami finansowymi, branży TSL, administracji publicznej - prowadząc konsultacje, coaching, regularne szkolenia wspierające i pod noszące efektywność codziennej pracy pracowników tych firm. Współpracuje jako wykładowca z Uniwersytetem SWPS oraz Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach, prowadzi zajęcia dla studentów wydziału psychologii oraz słuchaczy studiów podyplomowych dla Menadżerów z zagadnień psychologii relacji biznesowych.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Agnieszka Osman
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępczyni Dyrektora ośrodka regionalnego Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 21 stycznia 2025 r. cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 29 stycznia 2025 r.