• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Efektywna organizacja pracy biura rady

Miejsce
Internet
Termin
24 października 2024
Czas trwania
09:00 - 13:30
Cena
439/399 zł
Zapisz się na szkolenie
program i karta zgłoszenia

Przy zgłoszeniu do 3 października 2024 r. promocyjna cena szkolenia wynosi 399 zł netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu

W szczególności w trakcie spotkania:
- Przeanalizujemy zadania biura rady, opierając się na istotnych aktach prawnych, takich jak Kodeks postępowania administracyjnego, ustawa o samorządzie gminnym/powiatowym, regulamin organizacyjny oraz ustawy dotyczące petycji.
- Omówimy kwestie związane z terminami, porządkiem obrad, lokalizacją spotkań oraz dostarczaniem dokumentów radnym.
- Przyjrzymy się roli mieszkańców w sesjach rady w kontekście przepisów RODO oraz sytuacjom, w których radny może naruszać te przepisy.
- Zwrócimy uwagę na kontrowersyjny temat uchwały dotyczącej diet dla radnych oraz konieczności jej publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa.
- Przeanalizujemy dyplomatyczną rolę pracownika biura rady i zaprezentujemy, jak zbudować profesjonalną współpracę z prezydium rady, innymi radnymi oraz komisjami stałymi.
- Przedyskutujemy zagadnienia związane z interpelacjami, zapytaniami oraz dostępem do dokumentów na wniosek radnych.
Celem szkolenia jest nie tylko szczegółowe przedstawienie procesów związanych z pracą biura rady, ale również wskazanie wielu praktycznych przykładów sposobów postępowania gotowych do wdrożenia w każdej jednostce.
Prowadzącym szkolenie jest praktyk bardzo wysoko oceniany przez Uczestników. Przykładowe opinie to „Profesjonalista!”, „Bardzo profesjonalne szkolenie – dziękuję”, „Bardzo merytoryczny prowadzący. Wyczerpująco i konkretnie odpowiadał Pan na pytania. Intersująco, płynnie prowadzone szkolenie, dużo przykładów z codziennej pracy - to fajne”. 

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

- Zapoznasz się z podstawowymi zagadnieniami związanymi z pracą w Biurze Rady oraz otrzymasz kluczowe wskazówki, które pomogą we sprawnym funkcjonowaniu biura.
- Zdpbędziesz praktyczną wiedzę i umiejętności dotyczące przygotowania i organizacji posiedzeń komisji stałych oraz sesji Rady.
- Zdobędziesz niezbędną wiedzę na temat roli informacji międzysesyjnej Przewodniczącego Rady i rozważenie konieczności odczytywania porządku obrad.
- Uzyskasz wskazówki w zakresie sporządzania poprawnych protokołów z posiedzeń Rady i jej komisji.
- Dowiesz się jakie są możliwości elektronicznego podpisywania uchwał i zamknięcia tematu sesji w dniu jej przeprowadzenia.
- Zdobędziesz wiedzę w zakresie współpracy rady z organami pomocniczymi takimi jak np. Rada Seniorów czy Młodzieżowa Rada i jej roli w gminie.

zwiń
rozwiń
Program

1. Omówienie podstawowych i istotnych zagadnień w obecnej kadencja organu uchwałodawczego i wykonawczego:
- Zadania biura rady. 
- ABC pracownika biura rady – niezbędne akty prawne.
- Czy jedna osoba jest w stanie prowadzić całe biuro? 
- Skuteczna organizacja pracy w biurze rady. 
- Czy elektroniczny obieg dokumentów rzeczywiście ułatwia pracę? Dlaczego poprawne rejestrowanie spraw wg JRWA jest istotne?
2. Prawidłowa kwalifikacja i podział dokumentów biura rady.
3. Przygotowanie posiedzeń komisji stałych i sesji Rady (m.in. terminy, porządek obrad, miejsce – dostępność sali, dostarczanie radnym dokumentów, zawiadomienia i inne):

- Jak prawidłowo transmitować i nagrywać oraz dokumentować posiedzenia?
- Udział mieszkańców w posiedzeniach a RODO?
- Jakie dane podlegają anonimizacji?
- Publikacja w BIP.
- Radny, który nie przestrzega RODO – streaming a nagranie z posiedzenia?
- Streaming sesji przez YouTube – czy to legalne?
- Napisy do nagrań z sesji Rady w ciągu 14 dni – ułatwienia dla osób o szczególnych potrzebach czy kolejny problem dla JST?
- Czy pracownik biura rady może przygotować treść normatywną uchwały?
- Jak dobrze, krótko i zwięźle napisać protokół? Techniki i darmowe pomoce.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie dedykowane dla pracowników Biura Rady na szczeblu gminnym i powiatowym oraz osób, którzy ich zastępują.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Samorządowiec, radny jednej z Dolnośląskich gmin, opiekun Młodzieżowej Rady i współtwórca utworzenia Rady Seniorów. Jako były radny Młodzieżowej Rady, kierownik, wychowawca wypoczynku, animator czasu wolnego, a także osoba odpowiedzialna za wdrażanie polityki senioralnej, posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z młodzieżą i seniorami, a także kilkuletnie doświadczenie w zakresie prowadzenia Biura Rady Gminy i skutecznej współpracy z radnymi. Członek zespołu ds. dostępności i współpracy z organizacjami pozarządowymi.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Milena Dudek
Kierownik Ośrodka Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki we Wrocławiu
tel. 507 450 179
milena.dudek@okst.pl
Anna Rawza
Specjalista ds. sprzedaży
tel. 32 253 84 09
anna.rawza@okst.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 439 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Przy zgłoszeniu do 3 października 2024 r. promocyjna cena wynosi 399 zł netto/os.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 21 października 2024 r.