• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Skuteczne delegowanie pracownikom uprawnień jako motywator do rozwijania kompetencji

Miejsce
Internet
Termin
21 stycznia 2025
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 7 stycznia 2025 r. cena wynosi 409 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będzie delegowanie zadań, motywowanie oraz kierowanie zespołem będące ważnymi kompetencjami kierownika zespołu.

Ważne informacje o szkoleniu

Jeśli, jako menadżer zadajesz sobie pytane: Ile czasu poświęcasz na:
• poprawianie błędów współpracowników?
• przypominanie pracownikom o konieczności wykonania przez nich zadań?
• rozdzielanie po raz kolejny tych samych obowiązków?
• samodzielne wykonanie pewnych działań, aby nie tracić czasu na tłumaczenie po co i w jaki sposób?
i chociaż na jedno z tych pytań uzyskujesz pozytywną odpowiedź, to warto już dziś zastanowić się, jak rozwijać kompetencje swoich współpracowników i przede wszystkim co zrobić, aby chciało im się rozwijać.

• Delegowanie zadań stanowi, jedną z podstawowych umiejętności skutecznego menadżera. To proces dzielenia się uprawnieniami, decyzyjnością i rozwijanie kompetencji współpracownika. Prawidłowo wykonywane prowadzi do wzrostu zaangażowania pracownika. Jednak najczęściej menadżer z różnych powodów nie korzysta z tego narzędzia, lub korzysta z niego nieprawidłowo. W konsekwencji sam wykonuje większość zadań, często z obawy przed niewystarczającymi kompetencjami podwładnych lub w obawie przed posądzeniem jej/jego o brak własnych kompetencji. W takim przypadku marnowany jest potencjał współpracownika, a menadżer zostaje niemal całkowicie przeciążony pracą, wiele zadań wykonuje samodzielnie. Prawidłowe korzystanie z narzędzia delegowania prowadzi do maksymalnej wydajności pracowników przy równoczesnym wspieraniu ich rozwoju zawodowego. Rozwój ten uzyskiwany jest poprzez dobre dopasowanie obowiązków do umiejętności, zainteresowań i stopnia samodzielności poszczególnych osób. Dlatego każda minuta poświęcona na rozwijanie tej umiejętności menadżerskiej przynosi godziny oszczędności w przyszłości oraz olbrzymią satysfakcję z wykonywanej pracy.
• Przedmiotem proponowanego szkolenia jest zaprezentowanie zasad i narzędzi wspomagających zarządzanie zespołem poprzez motywowanie pracowników do rozwijania swoich kompetencji. Szczegółowo przeanalizujemy kluczową kompetencję jaką jest delegowanie zadań i uprawnień do podejmowania dobrych i autonomicznych decyzji przez współpracowników.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Dowiesz się jak zostać wymagającym szefem pozostając w satysfakcjonujących relacjach za swoim zespołem. Znajdziesz odpowiedź na pytanie:
- Jak skutecznie wpływać na postawę zaangażowania swoich współpracowników?
- Jak skutecznie motywować swoich współpracowników do rozwoju swoich umiejętności?
- Jak uzyskać od swojego zespołu odpowiedzialność za wyniki i trzymanie standardów pracy?
• Korzyści dla uczestników:
- Zwiększysz szybkość rozwijania swoich kompetencji przez Twoich współpracowników.
- Dowiesz się o zasadach planowania i egzekwowania rozwoju kompetencji współpracowników.
- Powiększysz swoje umiejętności wywierania pozytywnego wpływu na rozwój swoich współpracowników.
- Zwiększysz umiejętności motywowania do pokonywania słabości i trudności w wykonywaniu zadań zawodowych.
• Korzyści dla instytucji:
- Zwiększeniu efektywności i wydajności działań pracowników Instytucji.
- Zwiększenie zaangażowania pracowników w zespołową realizację projektów Instytucji.
- Zdecydowany wzrost u menadżerów kompetencji tworzenia zaangażowanych zespołów.

zwiń
rozwiń
Program

1. Kompetencje zawodowe:
• Podstawowe reguły i definicje kompetencji.
• Aspekty kryteriów mierzenia wykazywanych przez współpracowników umiejętności.
• Wyznaczanie celów rozwojowych, planowanie kierunków rozwoju.
• Mapowanie poziomu kompetencji współpracowników w zespole.
• Codzienne wspieranie działań rozwojowych.
2. Zaangażowanie w pracy - źródła motywacji do rozwijania swoich kompetencji:
• Motywacja wewnętrzna vs zewnętrzna, czyli jak wzmacniać chęci do rozwoju.
• Rozwijanie, uczenie i motywowanie pracowników do samodzielnego wykonywania zadań.
• Dlaczego dumny i pewny siebie współpracownik jest bardziej zaangażowany.
• Czy człowiek lubi rozwijać swoje kompetencję?
• Najczęstsze blokady wykazywania odpowiedzialności za rezultaty swoich działań.
• Dobry Szef jako mentor i coach – Przywódca transformacyjny.
• Rola dobrej informacji zwrotnej w procesie budowania zaangażowania współpracownika.
3. Delegowania zadań i uprawnień to sztuka czy podstawowe narzędzie menedżera:
4. Zasady skutecznego delegowania zadań.

• Zasady Określania poziomu rozwoju pracownika wg K Blancharda.
• Style zarządzania i kierowania.
5. Podsumowanie szkolenia:
• Sesja pytań, odpowiedzi, dyskusji.

Metody szkoleniowe.
Zajęcia będą miały charakter praktyczny:
• Krótkie opisy teoretyczne.
• Ćwiczenia i dyskusję
• Dzielenie się praktycznym doświadczeniami prowadzącego.
• Studium przypadku.
• Przygotowane dla uczestników materiały dydaktyczne w formie PDF.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kadra zarządzająca każdego szczebla, osoby które chcą zwiększyć swoje umiejętności motywowania, zwiększanie zaangażowania pracowników, czy też poziom realizacji celów przez swój zespół.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Psycholog organizacji, Konsultant biznesowy, Coach, Trener. Doradza w obszarach związanych z projektowaniem i zarządzaniem Kulturą Organizacji w firmach, traktując ją jako czynnik budujący poziom zaangażowania pracowników. Specjalizuje się w aspektach związanych z relacjami międzyludzkim. Szczególnie pomaga w rozwoju efektywnych narzędzi kierowania: skuteczna wielowymiarowa komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie emocjami, techniki wywierania wpływu. Jest Trenerem z wieloletnim doświadczeniem praktycznym. Od kilku lat stale współpracuje z firmami finansowymi, branży TSL, administracji publicznej - prowadząc konsultacje, coaching, regularne szkolenia wspierające i pod noszące efektywność codziennej pracy pracowników tych firm. Współpracuje jako wykładowca z Uniwersytetem SWPS, prowadzi zajęcia dla studentów wydziału psychologii w Sopocie na kierunku psychologia biznesu i organizacji, w przedmiotach komunikacja w procesach sprzedażowych oraz dynamika relacji biznesowych.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Milena Dudek
Kierownik Ośrodka Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki we Wrocławiu
tel. 507 450 179
milena.dudek@okst.pl
Anna Rawza
Specjalista ds. sprzedaży
tel. 32 253 84 09
anna.rawza@okst.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 7 stycznia 2025 r. cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 15 stycznia 2025 r.